Kan ditt barn simma?
Ja, Alma kan.
Hedda är bara 2 år ännu så hon kan inte.
Hedda har aldrig varit på ett badhus eller på en strand (jo, när hon var 5 mån).
Min dotter har gått på simskola och lärde sig simma hjälpligt när hon var 5. Nu är hon nybliven 6-åring och simmar ganska bra.
Blir tyvärr inte så ofta som vi är i simhallen, men när vi väl är där då dyks det och simmas runt
Hon kan simma längs kortsidan, men jag vet inte om hon klarar en hel längd längs långsidan, det får vi prova nästa gång
Min dotter kunde simma när hon var ett år. På babysim.
Men sen glömde hon bort det när vi inte gick till badhuset på jättelänge, men nu vid 6 så kan hon simma igen. Självlärd denna gången.
Nej. Hon är nästan 7 år och vi hade hoppats på en bra sommar för simträning. Men det blev för lite värme och för lite vatten i badviken, tyvärr. Nästa sommar kanske ...
Min dotter har gått på simskola sen hon var 4 år. Är nu 7 år. Simmar helt obehindrat. Jätteduktig. Lilleman ska oxå få börja när han är 4.
Nej. Hon är 5,5 år och går i simskola men behöver minst ett par terminer till.
Min son, som är 5,5 går andra terminen på simskolan. Kan inte. Men kan dyka, hämta saker från botten, simma lite grann med puffar, simma på rygg lite grann med puffar.
Förhoppningsvis lär han sig helt i sommar.
Nej och min äldsta är nyss fyllda 4 år. Däremot simmar båda med puffar från 2 års ålder. Ska försöka lära den äldsta att simma i sommar annars blir det simskola när hon blir 5 år. Tycker det är viktigt att dom lär sig tidigt framförallt att få vattenvana så att dom inte sjunker som en sten om dom skulle ramla i vattnet. :-/ Vi är mycket vid vattnet om somrarna ute på sjön och är mycket utomlands.
Jag vill jättegärna att mina barn lär sig simma så fort som möjligt, problemet är bara att jag HATAR inomhus sim
Vi ska iväg på solsemester i sommar i två veckor och jag hoppas att han lär sig lite grunder där (han är 4) så att vi sen kan sätta honom i simskola i höst.
Ett annat litet problem vi har är att vi bor i London så man har ju inte direkt vattnet runt hörnet som vi ofta har i Sverige.
Min 5-åring kan simma på rygg. Vet inte hur långt hon skulle orka dock...
Svarade efter äldsta, Nej 6 år. Hon blir 6 år till sommaren och kan inte simma. Tänkte hon ska få börja simskola till sommaren.
Lite sent känner jag, men å andra sidan ahr det inte blivit mycket badande vare sig vid havet, sjön eller i badhus.
För att räknas som simkunnig ska man klara av att falla i vattnet, få huvudet under ytan, ta sig upp till ytan, simma 200 meter i en följd på djupt vatten, varav 50 meter på rygg.
www.simforbundet.se/swwwing/app/cm/Browse.jsp
Chibicerry - då tar jag tillbaka att min dotter kan simma. Hon skulle fixa att falla i vattnet, få huvudet under ytan, ta sig upp till ytan. Men simma 200 meter skulle hon inte fixa.... Möjligen 50, och i så fall bara på rygg.
Nä, tror inte att min dotter heller klarar 200m, men det andra fixar hon
Ja det fixar min tös. Hon har tagit silvermärket på simskolan innan hon slutade
Min dotter simmade under vattnet i uppblåsbara poolen i somras flera varv varje dag . Hon blev 3 i november.
Min dotter är 5 år och kan inte simma.
Blir dock intensivsimskola 3 dagar i veckan i maj och sen vanlig simskola till hösten.
#1 lärde sig simma när hon var under 6 år
#2 lärde sig simma när han var 8-10 år
#3 lärde sig simma när hon var runt 5 år
#4 tycker att hon kan, fast det tycker inte jag... hon är bara 3½ år
Vi har badat med familjen varje vecka sedan äldsta var 2 år gamla. Dessutom har de gått /går på plask&lek / sim&lek mycket.