Färga fransar???
Kanske en fånig fråga, men jag är novis inom området...
Har läst i några forum om att färga ögonbryn och fransar, bryn vet jag hur man färgar - men fransarna. Hur går man till väga..??? och hur länge sitter färgen?
Kanske en fånig fråga, men jag är novis inom området...
Har läst i några forum om att färga ögonbryn och fransar, bryn vet jag hur man färgar - men fransarna. Hur går man till väga..??? och hur länge sitter färgen?
Jag har gjort det på salong. Tror man kan göra det hemma också men det har jag ingen erfarenhet av.
Färgen har suttit i som längst nästan två månader på mig. Det var inte så dyrt att göra det på salong, självklar är det prisskillnader. Jag har gjort det hos min syster och har oftast fått det i julklapp eller present men hon och en annan salong jag sett tog typ 200kr för att färga bryn och fransar. Tyckte inte det var så jättefarligt dyrt.
Nä, det låter ju helt överkomligt!
Det finns bryn/frans färg på Kicks, Åhlens, H&M från Deepend som håller i 40 dagar. Brun och svart färg. Har själv färgat hemma själv med denna färgen måånga gånger och den är väl helt okej. Lite svårt dedär att färga ögonfransarna själv men jag brukar be min pojkvän dutta på färg när jag blundar. Man har då som en pappersgrej under undre ögonfransraden så det inte kommer på huden. Men de två senaste gångerna så har jag haft färg på en mascaraborste (som man får med i färgförpackningen) och penslat på färg som vanlig mascara och sen gått runt och kollat som vanligt. De har gått lite bättre faktiskt. Ögonbrynen är ju busenkla att färga men man bör bara ha färgen på i ca 2-3 min om man väljer den svarta färgen annars blir dom jätte mörka.
Kostar under hundralappen och räker till flera färgningar också förresten!
Om man gör själv så kan man smörja med vaselin eller liknande runt ögonen där färgen INTE ska fästa plus då att ha den där pappersliknande grejen under. Det gör min syster som har salong.
När du färgar fransar måste du ha färgen längre än vad som står på paketet (och mycket kortare tid på ögonbrynen ;) )
Vill du ha dom riktigt svarta?
Se till att fransarna är riktigt rena och torra. Böj upp dom med ögonfransböjare. Applicera färgmedlet med en ren maskaraborste och sitt så länge du pallar.
Dagen efter gör du likadant.
Det behövs ofta två omgångar för att det skall hålla och bli riktigt svart.
Gör jag bara en omgång håller det en vecka, kör jag två i rad så sitter det en månad iaf! lycka till!
Och just det, när du böjer upp dom behöver du inte heller någon kräm eller vaselin, för det kladdar inte lika lätt.
Hade väl inte tänkt riktigt svarta, men gärna mer färg än nu.. (helt färglösa suck..)
Tack för alla tips!