• Bergarn

Besafe izi kid x3 i Audi A4

Hej!
    Är det någon här som har besafe izi kid x3 i en Audi A4 avant av 01-07 års modell (prosport stolar, dvs ganska mycket lutade och skålade)?
    Var och testade den i affären idag men jag tyckte att dottern satt lite för upprätt i den och att det finns risk att huvudet faller fram när hon somnar. Var ju inte att tänka på att ha den i nåt annat läge än det mest lutade.

Ni som kör denna stol i Audi hur tycker ni det funkar? Var i bilen har ni stolen?

Kan man lägga något under stolen som gör att basen blir lite mer plan? Och därmed sittställning bättre.

Den stol som verkade funka bäst var Britax H-Way men den har inget stöd för huvudet och känns inte lika bekväm och ombonad som besafen. Har även testat Akta Graco Belogic, men det var samma problem med den.

• Svar på tråden Besafe izi kid x3 i Audi A4
  • SsandraAA

Vi har den i en A6 funkar jätte bra dock väldigt tunga att bära;)

• Joico

Jag hade lätt provat Hi-wayen istället och passar den bra så hade jag valt den! För det första är den godkänd till 25k, Besafen bara till 18. Den är rymligare och kan oftast användas längre. Lätt att montera och brukar gå att få en bra montering i de flesta bilar

Svar på tråden Besafe izi kid x3 i Audi A4