• Aina1990

Hemskickad?

Är det någon som vet om dom tar hänsyn till hur långt man har till BB när dom skickar hem blivande föräldrar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 18:21
    Har du/ni blivit hemskickade trots att du/ni har haft långt till BB?

• Svar på tråden Hemskickad?
  • Snabeldrake

Vi hade långt till förlossnigen (en timmas bilfärd) och i värsta snöyran så fick vi stanna kvar trots att vi egentligen skulle behövt åka hem och invänta värkar m.m. 

• Aina1990

åh va skönt :)

Vi har ca 12 mil dit.. jag hoppas vi slipper åka hem (trots att det inte kommer vara snöstorm)...

• Snabeldrake

Ja det är nog en bedömningsfråga när du väl är där. Hur snabbt det beräknas gå o.s.v. det är ju ganska omöjligt att veta egentligen. Jag har dock en vän som av någon anledning inte fick åka in så tidigt som hon ville (hon har lika långt som vi till förlossningen) så det blev akut förlossning i en ambulans på halva vägen då de inte hann fram. Personalen på förlossningen "trodde inte" det skulle gå SÅ fort.. Utan att dom egentligen hade den blekaste aning om det Obestämd 

Det är ju en annan fråga också, när ni ska åka in när ni har så långt... Mycket att tänka på, men jag hoppas det går bra!

• Aina1990

Jo, visserligen är det lååångt kvar tills det är dags...
    men man tänker ju ändå tanken.. vi har ingen bil och bara jag som har körkort för tillfället.

Så blir ju kul å se hur man löser det.. om dom nu skulle tvinga hem ossDrömmer

Svar på tråden Hemskickad?