• Power2Go

När slutade ni föräldrar med detta?

Jag undrar när du/ ni som föräldrar slutade att  torka ert barn efter toabesök?

Mitt barn är 5 år och jag torkar honom. Gubben min sa att han kunde fortsättningsvis torka sig själv. Det är därför jag undrar hur ni andra gör.

• Svar på tråden När slutade ni föräldrar med detta?
  • LindaPernilla

Hej!

Min son blev 6 år i oktober & han började "sköta sig själv" när han var 5 år. Jag ville att han skulle fixa allt sådant när han började 6-årsgruppen.

• fostermamma

De flesta av våra barn har varit runt 4år men sonen som är 3år gör det själv ibland men då dubbelkollar jag alltid så det blir helt rent

• Tygtiiger

Min son fyller sex år om ett par dagar och det är först nu han börjar torka sig själv i rumpan. Men jag kollar efter. Han är en kletbajsare och bajsar flera gånger om dagen så han blir skinnflådd om det inte är rent. Han har inte riktigt velat göra det själv tidigare, vi har tjatat men när vi la ner tjatet och väntade lite så började han tycka att han skulle kunna själv.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Power2Go

Hur kan man veta isåfall om de har torkat sig rent. Fasiken,  bajs kan ju börja irritera deras stjärt om de inte torkat ordentligt.

• fostermamma

Power2go
    Man måste självklart dubbelkolla de genom att torka och se så de fixat det !
    Iallafall när de är så små :)

• Tant Green

Min 5,5-åring torkar sig oftast själv (i början kollade jag att det blev bra), men ibland vill hon ha hjälp och då får hon det. Huvudsaken att hon klarar det i augusti när hon börjar förskoleklass, tycker jag.

• Underbarakärlek

Min son har nästan varit lite "rädd" för att torka sig själv, han har känt sig väldigt osäker men nu har d släppt lite å han försöker så gott han kan själv å snart har nog "rädslan" släppt då han vet att han kan, som me allt annat nytt! :) Han började förskoleklass nu.

Svar på tråden När slutade ni föräldrar med detta?