• Melnics mamma

Baby semp lemolac

Hej!
    Vår son på 3 månader har nu fått prova baby semp lemolac eftersom han spyr så mycket. Men nu har han blivit jätte lös i magen! KAn det bero på att vi bytat till BS lemolac? Borde man byta tillbaka tror ni?
    Själv föredrar jag nog att han kräks....

• Svar på tråden Baby semp lemolac
  • Knasiga morsan

Hej!

Jo jag kan svara lite på det här, hihi..

Är det 1:an nu kör va? babysemp 1 Lemolac?

var det bröstmjölk innan han fick?

Hur länge har han fått gå på babysemp?

hihi, många frågor..

Men i alla fall så vår son Albin som nu är runt 6 månader fick utpumpad bröstmjölk i början och sedan babysemp1 lemolac och då gick det bra. men visst han kräktes en hel del och särskilt i slutet run 3½ månad. Så då gick  vi över till babysemp 2 lemolac och japp som du skriver - Albin fyllde si så där 12 blöjor per dag med värsta illaluktande avföringen och det såg ut som (ursäkta) men ja vita rispuffar i ja.. hrm..

Men vi fortsatte med lemolac för vi trodde det kunde vara annat, så i 1 vecka tror jag vi höll på. Direkt efter han fått börja äta så sprakade det till ordentligt i blöjan och då var det att byta och så..

När man frågade BVC-sköterskan (oduglig) så säger hon standardkommentaren "det är normalt"

Men vi fick ju nog, ringde då till 1177 och fick råd att ge majsvälling för att stabilisera magen och fast det står från 6 mån så är den vällingen tydligen mild för magen.

Sedan den dagen har Albin gått på majsvälling, nu har han börjat med havrevälling till natten och det funkar också bra.

Vi testade faktiskt när vi hade fått ordning på Albins mage och han hade gått på majsvälling 2-3 veckor så testade vi ge en halv flaska babysemp och direkt halverades blöjförrådet kändes det som...

• bananflugan82

Men att han har blivit lös kan ju vara att magen inte är van. Hur länge har ni kört med lemolacen?

Vi gav först Nan 1, dom kräktes massor.. bytte till lemolac, det blev jätteskillnad!!! Dom slutade spy helt. När dom väl kräktes luktade det fruktansvärt illa dock av lemolacen..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Melnics mamma

tack! 
    Vår kille hat bara fått ersättning. Vi har kört me både nan och BS å han kräks lika mycke av båda (samma som storebror).

Precis som du skrev så ser det ut som rispuffar å lucktar F*N!!

Sa dom på 1177 vad det berodde på?

Tänkte prova med den "vanliga" ersättningen igen och se om det blir bättre annars får vi väl me kontakta någon...

Tack för du svara

• Melnics mamma

vi har iofs bara proval lemolac i någon dag...men tvätthögen växer i takt med att blöjhögen krymper....kanske kan varva lite?!

• Knasiga morsan

nej det var ju någon slags överkänslighet eller allergi..
    dom sa ju att jag skulle höra med barn ang det och att de skulle ta fram vad det är han är allergisk mot.. men ja, det är ju en historia i sig att få hjälp där..

Men annars kanske ni har bra sjukvård så ni kan få hjälp?

Svar på tråden Baby semp lemolac