• Anonym

Contrakel, Dermatix eller Cicatrix? Vilken fungerar bäst mot ärr och bristningar?

Hade tänkt använda Cicatrix på mitt kejsarsnittsärr men när jag sökte runt på nätet ramlade jag över två krämer som hette Contrakel och Dermatix som sas bleka ärr och bristningar som är färska och röda. Någon som testat och hur fungerade det i så fall?

• Svar på tråden Contrakel, Dermatix eller Cicatrix? Vilken fungerar bäst mot ärr och bristningar?
  • iii

Jag har provat contrakel och den fungerar faktiskt jättebra mot ärr. Den kommer inte fixa bristningarna helt men den kan absolut bleka dom. De kommer ju blekna med tiden iallafall men krämen påskyndar det väldigt mycket.

• Anonym
    iii skrev 2011-03-03 17:38:46 följande:
    Jag har provat contrakel och den fungerar faktiskt jättebra mot ärr. Den kommer inte fixa bristningarna helt men den kan absolut bleka dom. De kommer ju blekna med tiden iallafall men krämen påskyndar det väldigt mycket.
    Hur länge behövde du smörja innan du såg resultat? Funderar på ifall det finns en rimlig chans att hinna bleka det innan sommaren är här.
  • iii
    Anonym skrev 2011-03-03 17:46:34 följande:
    Hur länge behövde du smörja innan du såg resultat? Funderar på ifall det finns en rimlig chans att hinna bleka det innan sommaren är här.
    Det gick snabbt faktiskt, såg lite effekt redan efter någon vecka. Tror säkert att du hade kunnat få bra resultat till sommaren.
  • Anonym
    iii skrev 2011-03-03 17:50:04 följande:
    Det gick snabbt faktiskt, såg lite effekt redan efter någon vecka. Tror säkert att du hade kunnat få bra resultat till sommaren.
    Smörjde du väldigt ofta och ihärdigt eller bara 2 ggr per dag som det står på hemsidan?
  • iii

Jag följde rekommendationerna. Sen har jag för mig att jag kombinerade det med att smörja med flytande E-vitamin. Köpte kapslar som jag punkterade och smörjde in med. Vet inte om det faktiskt påverkade, läste om det någonstans och provade iallafall. Så 2 gånger om dagen med contrakel och en gång om dagen med E-vitamin. Även aloe vera gel påskyndar läkningen.

Sen finns det en grej som heter dermaroller, som faktiskt ska kunna hjälpa även med hudstrukturen vid hudbristningar. Speciellt om man kombinerar det med aberela (A-vitamin kräm som man får på recept mot akne). Jag hade svårt för att bestämma mig vad jag skulle prova så har kört med en massa olika då jag fick massa ärr under en period. Har aldrig provat dermarollern personligen men läst mycket om det.

• Anonym (geImere)
    Kräm mot ärr - http://goo.gl/uGvF8Z Har haft massa gamla akne ärr kvar, det här kräm har trollat bort det helt. Använder varje dag! 
Svar på tråden Contrakel, Dermatix eller Cicatrix? Vilken fungerar bäst mot ärr och bristningar?