Risk för missfall vid ÄD?
Jag undrar om någon vet hur stor risk man har att få missfall om man gjort ÄD? Är det förhöjd risk jämfört med att bli gravid på naturlig väg?
Har sökt en del på nätet men inte hittat ngt riktigt bra svar...
Jag undrar om någon vet hur stor risk man har att få missfall om man gjort ÄD? Är det förhöjd risk jämfört med att bli gravid på naturlig väg?
Har sökt en del på nätet men inte hittat ngt riktigt bra svar...
puffar lite
Risken är mindre eftersom donatorerna är testade,har egna barn och är unga.
Åh tack för svaret! Det känns ju skönt att höra!
Detta är ju såååå nervöst. Jag har lyckats med min första ÄD (ET) och är nu gravid i vecka 7. Igår fick jag lite rosa/bruna flytningar..och är såklart livrädd. Annars mår jag superilla hela tiden och kan knappt äta ngt...stickningar, ilningar och molvärk i magen, trött som tusan och svullna bröst. Så det känns ju ändå skönt att veta att risken för missfall då är ngt mindre...
Grattis!
Dessvärre är det tydligen vanligare med blödningar i början av graviditeten med ÄD.
Tag extra progesteron (analt) för slemhinnorna kan vara känsliga av all medicin.
Vila i soffläge.
Själv fick jag åka in flera ggr på VUL i början,men de klarade sig bägge två
Tack! Vågar inte riktigt känna glädje än..eller jo det gör jag ju såklart, men oron tar över allt som oftast. Ja jag är faktiskt hemma fr jobbet idag. Kände att det var bäst att ta det lugnt. Ska genast ta en extra progesteron oxå!
TACK så mkt för tipset!
Grattis till att du lyckats, med TVÅ t om... Måste vara underbart!:)