• väntar på mirakel

Mjölkfritt pulver?

Hej
    Min lilla docka har haft det jobbigt med magen ett tag och när jag var hos bvc sköterskan i dag så fick jag hem mjölkfritt pulver för att prova det. (har kört med ersättning från dag ett)

Tänke höra om någon har fått gå över till mjölkfritt pulver och hur lång tid det tog innan ni märkte någon skillnad, om ni gjorde det.

Ha det bra!!

Älskar att vara mamma!
  • Svar på tråden Mjölkfritt pulver?
  • Perssonlund

Min son har komjölksproteinsallergi. Jag märkte skillnad efter någon vecka (två,kanske tre) Men det blev en stor förändring. Nu vet jag inte vad din hade för symtom men en del av min sons symtom försvann snabbt en del stannade kvar lite längre.

• väntar på mirakel

Vet ju inte alls om hon har någon alergi eller om det ens är komjölken som är problemet. Men hon har magknip. Gråter väldigt lätt till och från. kan sova jätte gott och vakna huxflux och skrika en stund och sedan somna om. Allmänt orolig och knorrig. Grönt bajs har hon oxå haft ibland (tror du skrev något om det på den andra tråden)
    Ger både semper droppar och minifom men hon har ändå problem.

Vad hade din son för symtom och vilka försvann snabbast?

• Perssonlund

Symtomen som min son hade var grönt bajs (vattnigt) med klumpar,magknip. Han grät typ så fort han åt. Gaser i magen. Allmänt ledsen (gnällig). Fast min kille blev dålig i magen. Det behöver ju itne vara detta heller det kan ju vara gluten. Hur gammal är hon? 

• Perssonlund

Du har ingen sida som man kan skriva lite snabbare till varandra? Tar sånt evighet med FL...

Svar på tråden Mjölkfritt pulver?