PCO och missfall
Tänkte höra med er i fall ni haft många eller fler missfall.
Jag är inne på mitt tredje. Läkarna säger att kopplingen är liten men jag undrar hur ni har upplevt det?
Tänkte höra med er i fall ni haft många eller fler missfall.
Jag är inne på mitt tredje. Läkarna säger att kopplingen är liten men jag undrar hur ni har upplevt det?
Jag har pco-s och har haft två missfall. Min läkare sa att det var större risk men inte hur mycket större och att mina två missfall inte var konstigt mycket under ett vill-bli-med-barn-liv i min ålder. Oavsett om man har hormonrubbningen eller inte.
40 år nu...
Har ni fått en bejbe efter era missfall ?
Vilken vecka förslorade du dina små ?
Fick ett missfall, gravid igen efter fem veckor. Hon stannade till v 40+1 och är nu tre mån :)
Mitt första missfall v 12 och det andra v 8.
vad jag fått veta av min läkare så beror inte missfall på pco i sej utan av att man i och med pco ofta bär på mer vikt och att fetma ökar risken för missfall.
Det är nog sant men att ha haft två missfall i min ålder och försökt fått barn så pass länge är inte onormalt. Oavsett PCO el inte. Jag bär heller ingen övervikt. Jag försöker nog säga att jag skulle kanske haft dessa två även utan hormonrubbning.
Men är det något med PCO som kan bidra till missfallen (förutom övervikten)
Tänker på hormoner eller liknande ?
(Jag är normalviktig och har haft 3 missfall.)
har precis haft mitt 4:de missfall. Alla har varit runt v8-9 och börjat med småblödningar. Kan dock säga att min tredje graviditet resulterade i en son nu 2 år.
Min läkare tror att min progesteron nivå sjunker ganska snabbt och därför behålls inte graviditeten. Det är bara en hypotes ännu men min missfall har 3 av 4 gånger börjat med blödningar på dag 7+0. Nästa grav ska jag ta progestoron vagitorier från v5-6 och fram till v12. Håller tummarna att det hjälper.
Själv har jag bara lite övervikt 2-3 kg men precis innan sonen så bantade jag bort dessa och gör samma sak nu. Tror egentligen inte att dessa 2-3 kg spelar någon större roll men försöka duger ju.
Kolla med din läkare om du kan få prova tex progestoron vagetorier. De gör ingen som helst skada och en del läkare anser att det är placebo effekt men som sagt är det ofarligt kan man ju lika gärna prova.
Jag har haft 3 mf och 1 ma. (spontan graviditeter)
blivit gravid 2 gånger med hjälp av pergotime, resulterat i 2 fina pojkar..
har pcos..