• Karl397

EIS-Scandinavia- båtförsäkringar

Varning för EIS-Scandinavia som säljer båtförsäkringar  och vattenskotter försäkringar. Bolaget har låga premier vilket lockar många kunder. Tyvärr har bolaget en konstig policy om man råkar ut för skada eller får båten/vattenskottern stulen.

Först blir man hänvisad till Tyskland och skall på Engelska skriva ett 20 sidor långt brev med frågor. Sen förhalar man ärendet i flera månader utan att fatta beslut eller reglera skadan. På kontoret i Göteborg hänvisar man otrevligt till Tyskland.

VARNING VARNING att teckna försäkring hos detta bolag, ni blir lurade om olyckan är framme eller något annat inträffar.

• Svar på tråden EIS-Scandinavia- båtförsäkringar
  • carl10

Har haft min båtförsäkring i  EIS Scandinavia i flera år. Har haft ett inbrott i båten och senare en större grundstötning. Jag fick till min förvåning även ersättning för min GPS som låg i ett av facken i sittbrunnen. Grundstötningen blev en dyr historia för EIS. Blev bra bemött och fick ersättning för båda skadorna. Vill bara att rätt skall vara rätt. De har låga premie, så jag förmodar att man måste uppfylla villkoren.

• försäkringslurad
     Hade EIS innan! Tappade båten för 1,5 år sen, tog ca 8 månader innan de kollade på båten! Den var fullförsäkrad trodde vi! De ville inte betala något. Gick vidare till Allmänna reklamationsnämnden ARN. O där fick vi rätt! Men de har inte betalt ett öre ändå. Nu har jag länsförsäkringar.
  • försäkringslurad

Sämsta försäkringsbolag som finns! Borde heta kling o klang! Gamla poliser som bara lurar folk o tjänar en massa pengar! Gör allt för att göra det så svårt som möjligt för vanligt folk. Skaderegleringen sköts från tyskland och allt ska skivas på tyska!  ( jag tror att de bara har en ip adress där nere om de nu har det ens) Många sömnlösa nätter bara för deras nonchalanta beteende.. 

• försäkringslurad
    carl10 skrev 2012-05-14 12:59:41 följande:

Har haft min båtförsäkring i  EIS Scandinavia i flera år. Har haft ett inbrott i båten och senare en större grundstötning. Jag fick till min förvåning även ersättning för min GPS som låg i ett av facken i sittbrunnen. Grundstötningen blev en dyr historia för EIS. Blev bra bemött och fick ersättning för båda skadorna. Vill bara att rätt skall vara rätt. De har låga premie, så jag förmodar att man måste uppfylla villkoren.

Är du en av ägarna!
Svar på tråden EIS-Scandinavia- båtförsäkringar