• Ticktack

Man mår sämre om man väntar en flicka

Stämmer det? Så om man inte mår så dåligt under en graviditet så är oddsen större att man väntar en pojke?

Ni som vet vad ni väntar eller ni som har fött, hur mår/mådde ni??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 08:42
    Enligt era svar, stämmer det inte.

Vad tror ni det beror på att man mår olika från graviditet till graviditet?

Har det med hur man lever, t.ex. kost, motion, stress osv? Kan man påverka hur man mår? Vad tror ni?

• Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka
  • Toddes mamma

Jag mådde exakt lika, gick upp lika mycket i vikt, såg ut ungefär likadant i kroppen med bägge barnen..

Har en pojk och en flicka.

• Linaslus

Jag mådde mycket sämre när jag vänta sonen än dottern. Fast jag mådde oxå väldigt olika.

• Åssi

Det är väl en av alla myter man hör.
    Under min första graviditet mådda jag hur bra som helst. Det blev en kille.
    Under min andra graviditet mådde jag illa och kräktes varje morgon. Då fick jag höra att det säkert är en flicka för då mår man sämre eller det är ett barn med mycket hår för det mår man också illa av Glad. Det blev en lite flintskallig kille till Skrattande.

En annan myt är att mamman strålar om det är en pojke i magen, men bli fulare under graviditeten om det är en flicka eftersom döttrar stjäl mammans skönhet Förvånad

• Bustrollen

Jag tror inte att det stämmer, det har nog inget med könet att göra. Jag mådde fruktansvärt när jag väntade sonen. Denna gång är det en flicka i magen enligt rul och jag mår inte ens i närheten så dåligt som sist.

• na96gen

jag har mått sämre då jag väntat flickor
    Mycket bättre då jag väntade grabben ..

• frukarlsson

Jag mådde jätteilla konstant från v 4 fram till förlossingen.
    Men jag tror inte det hade med att göra att det var en tjej, jag hade sk kill-mage oxå. 

• tjocksockan

Jag mådde mycket illa vid båda graviditeterna men lite sämre med killen än med tjejen, så för mig stämde det inte.

• MoonFlight

Jag mådde lika illa dom 2 första graviditeterna, kräkningar och viktmedgång och det vart först en grabb och sedan en tös. Denna graviditet dom är nu vet jag inte kön men mår riktigt bra om man jämför med innan även om jag mår riktigt illa och kräks även denna gång om inte insamla utsträckning tack och lov. Sist fick jag inte ens behålla vatten när jag drack det...

• Just me

Jag väntar tjej och kräks mellan 2-4 gånger per dag, vissa enstaka dagar kan jag ha uppehåll eller bara kräks en gång men det är inte ofta och jag är i v 20....

• hoopie

Nu kan jag kanske inte uttala mig eftersom jag inte väntat en flicka, men jag väntar en pojke nu och har väl i princip haft allt man kan ha..och mått/mår dåligt. Så jag tror verkligen det har med graviditet att göra och inte kön!

Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka