• tulip79

Förstorade äggstockar

När jag var inne på grav-VUL i fredags sa läkaren att äggstockarna var förstorade, men att de för övrigt såg bra ut. Någon mer som varit med om detta? När kommer de att bli som vanligt igen? Hon sa att förstoringen berodde på ivf-behandlingen. Är i vecka 7+4 nu och hade återföring 19 jan så det var ett bra tag sen jag slutade med medicineringen.

• Svar på tråden Förstorade äggstockar
  • tulip79

Ingen som hört talas om detta?

Jag känner inte att det gör ont i stockarna. Det enda jag märkt är att jag inte känner mig kissnödig. Antar bara att jag är det när jag vaknar på natten. Vet inte om detta kan ha med svullnaden att göra...

• pållan

Min läkare har sagt att man kan ha förstorade äggstockar länge efter ivf-behandling. Därför ska man vara väldigt försiktig med träning osv. Frågade hur länge de kan vara förstorade, men fick bara svaret att det varierar men kan pågå länge. 

• tulip79

OK, tack så mycket för svaret. Har inte satt igång med någon träning (har fuskat i ett år, sen vi flyttade ut på landet). Då fortsätter jag med promenader och hoppas att svullnaden kommer gå tillbaka snart.

Tycker det är något jobbigt att jag inte känner mig kissnödig, speciellt när man hör att andra gravida springer på toa stup i kvarten. Ska man göra det även om man inte känner att man behöver... Försöker att komma ihåg det var tredje - fjärde timme iaf.

Svar på tråden Förstorade äggstockar