• Skehamn2012

För eller emot att införa duschvakter på allmänna badhus? Deras uppgift är att hålla koll så att vi tvättar oss ordentligt före och efter bad

http://svt.se/2.126066/1.2336573/duschkampanj_for_fraschare_vatten&queryArt1850846=tv%E5lkampanj&sortOrder1850846=0&doneSearch=true&sd=82111&from=siteSearch&pageArt1850846=0

Det har dom gjort på Rosenlundsbadet i Jönköping. Vakternas uppgift är att hålla koll på folk så att dom verkligen duschar och tvättar sig ordentligt före och efter bad. Det kommer garanterat sprida sig till andra badhus som kommer ta efter.

Hoppas länken fungerar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden För eller emot att införa duschvakter på allmänna badhus? Deras uppgift är att hålla koll så att vi tvättar oss ordentligt före och efter bad
  • bananflugekärlek

Skulle icke sätta min fot där.

• Petra123

Vad fan, hålla koll på vuxna människor som om det vora bebisar. Jag hade slutat gå till badhus om dom införde nåt sånt här.

• Kitty 82

Gösses ts du verkar gilla att starta omrösningstrådar,

Nej jag tycker det är fånigt med vakter

• viseversa

EMOT. jag är fan en vuxen människa och ska kunna ta vara på mig själv. Skulle känna mig extremt krängt om någon berättade för mig att jag måste tvätta mig si eller så!

• puss

ja, för det behövs faktiskt.
    skitäckliga människor som har kalsongerna under badbrallerna osv.

up yours
  • saltflingan

För, det finns på tok för många snuskisar runt om i vårt avlånga land. Fast bättre skulle vara att informera om varför man ska tvätta sig innan bad.

• viseversa
    puss skrev 2011-02-27 10:32:58 följande:
    ja, för det behövs faktiskt.
    skitäckliga människor som har kalsongerna under badbrallerna osv.
    fast vad är det för skillnad om det rena kalsonger? Könet och rumpan gnuggas ju mot badbyxorna också. och ska jag vara äril så tror jag folk tvättar sina underkläder oftare än sina badkläder. Isåfall är det frächare med kalsonger än badbyxor. 
  • pluvdo
    Kitty 82 skrev 2011-02-27 09:08:37 följande:
    Gösses ts du verkar gilla att starta omrösningstrådar,
    Haha, jag tänkte just detsamma. (Ja, fast jag tänkte väl i så fall snarare "jösses" eftersom det är så det heter...)

Jag hade inte gått till ett badhus med duschvakter. Att de inte mött några personer där som tyckt det är en dålig idé beror väl förmodligen på att folk som inte vill duscha inför duschvakter helt enkelt slutat gå till badhuset.
Svar på tråden För eller emot att införa duschvakter på allmänna badhus? Deras uppgift är att hålla koll så att vi tvättar oss ordentligt före och efter bad