• ananda74

Hur luktar ett avslag som luktar illa? Tycker det stinker....+ gult slem

Jag har ett skumt avslag. det står ju att man ska kontakta vården om avslaget luktar illa men herregud, det är väl subjektivt. JAG tycker detta luktar himla illa och det är mest gult slem (en vecka efter förlossningen). I början var det ju blod som vanligt men detta gula slem kommer jag inte ihåg från förra förlossningen. Och det luktar INTE gott som sagt. nån som har nåt hum om hur ett illaluktande avslag luktar?

• Svar på tråden Hur luktar ett avslag som luktar illa? Tycker det stinker....+ gult slem
  • Lena

Avslag ska lukta som mens och bestå av blod och torkat blod

• Lavendela

Avslaget luktar ju inte gott precis. Det kan nog lukta ganska illa, utan att det behöver vara en infektion. Det är ju som ett sår i livmodern som ska läka. Det är nog ingen fara, så länge det inte luktar fruktansävrt illa och du inte har feber. Får man feber och känner sig sjuk ska man nog kontakta sim bm.

• ananda74

Jag såg på en sida att avslag är blod, bruna flytningar samt slem från livmoderkanalen så jag får hoppas på att det är det senare. men det luktar verkligen inte gott, som ruttna musslor eller gamla räkskal (ursäkta detaljerna).

• inga76

Ring sjukvårdsupplysningen tycker jag! Om det skulle vara en infektion kan det bli allvarligt. Bättre ringa en gång för mycket!

Svar på tråden Hur luktar ett avslag som luktar illa? Tycker det stinker....+ gult slem