• LinaTed

Mensvärk till å från i flera veckor...

Det har nu gått 3 månader sen förlossningen och nåra veckor efter förlossningen fick jag mensvärk, trodde att mensen var på väg men den kom inte. Värken kom å gick  i ca 2 veckor, vissa dagar kände jag inge alls å vissa dagar gjorde det sjukt ont, kändes ibland som nån hugg mej i äggstockarna med en kniv.

Var på efterkontroll hos min barnmorska för ca 2 veckor sen å tog upp detta med henne då eftersom jag haft "mensvärk" så länge nu och mensen aldrig kommer, hon sa att det var eftervärkar...Obestämd eftervärkar 3 månader efter förlossningen??? Låter ju inte så troligt? Kan man ens ha eftervärkar så länge efter?

Hon sa att med andra barnet blir dom ofta värre å visst det märkte jag för jag hade sjukt ont de första 2 veckorna men sen lugnade det sej ju.

Iaf så har  jag fortfarande mesnvärk till å från, värken har varit borta i ca 1 vecka nu men så igår kom den igen å idag känns det rejält....

Börjar tröttna...VAD är det? Varför har jag mensvärk till å från hela tiden om mensen ändå inte är på g?!

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Mensvärk till å från i flera veckor...
  • delifi2

Det kan vara kroppen som håller på att ställa om sig.
    Fick min dotter för 3 månader sen och vissa dagar har jag mensvärk och vissa dagar inte, vet många som har det.

Ibland är det falsklarm om att mensen är på G men ibland kommer den.
    Tar tid för kroppen att återhämta sig.

Men det där med eftervärkar det tror jag inte på, tror din bm sa så för att hon inte visste nåt bra svar

• dripdrop

Min dotter är 2 1/2 mån o jag känner också igen det där. Var typ rädd att jag fått livmodersinflammation eller nåt... Skönt att höra att det nog är ganska normalt då

• Zygo

För mig är det åtta veckor sedan förlossningen, jag går och småblöder från coh till, som att mensen ska komma igång, men så försvinner det igen. Har lite mensvärk från o till också. Blir tokig på dessa småblödingar, lite ena dagen och inget alls andra dagen. Men det kommer väl igång nån gång...

Svar på tråden Mensvärk till å från i flera veckor...