• ElismammaEmelie

Vad gör ni på dagarna Bromma-mammor?

Hej!

Jag är en 25-årig tjej med en liten son född i november 2010 (3 månader),
    vi är alltså hemma på dagarna och känner inga andra mammor i Bromma eller jaaa i Sthlm överhuvudtaget.
    Vi eller iallafall jag börjar bli lite rastlös och skulle nu vilja komma ut på lite aktiviteter. 
    Vi har nu kommit ur bebbe-bubblan och börjar bli redo för nya äventyr men hittar inga trådar som ger mig svar på mina frågor/funderingar så jag startar en egen!
    Finns det en tråd som lyfter samma frågeställningar får Du gärna länka.

Så min fråga;

Vad gör ni Bromma-mammor på dagarna?
    Kyrkansbarntimmar/Babycafé/Öppna förskolan/Promenader/Rytmik/med mera..

Om du vill; Beskriv gärna hur det funkar på just Er aktivitet!
    Kostnad, anmälan, ålder på barn, osv.

Finns det dessutom någon i liknande situation som mig eller bara känner för att lära känna nya människor får ni gärna inboxa mig eller skriva ett inlägg i tråden. 

Tacksam för ditt svar lång som kort! 

Med vänliga hälsningar Emelie

• Svar på tråden Vad gör ni på dagarna Bromma-mammor?
  • nathali3

Hej!
    Jag, sambon och sonen (11 mån) flyttade hit för några veckor sedan, nu när det iaf liknar ett hem härhemma så känner jag att det är dags att ta med sonen ut och lära känna nya människor! (och inte bara ut med hundar + lekparken...!)
    Lär mer än gärna känna er och utforskar bebis/barn aktivitets utbudet!

• brommamaria

Var i Bromma bor ni? jag har precis börjat ta mig ut på lite längre promenader men blir less på den dåliga plogningen på de mindre vägarna min lille kille är mest nöjd under promenaderna gillar inte när jag går i affärer. Kanske kan vi gå tillsammans?

• ElismammaEmelie
    nathali3 skrev 2011-02-24 18:32:47 följande:
    Hej!
    Jag, sambon och sonen (11 mån) flyttade hit för några veckor sedan, nu när det iaf liknar ett hem härhemma så känner jag att det är dags att ta med sonen ut och lära känna nya människor! (och inte bara ut med hundar + lekparken...!)
    Lär mer än gärna känna er och utforskar bebis/barn aktivitets utbudet!
    Kul! Välkomna till Bromma!
    Vart i Bromma bor ni? 

Jag vet att dom har typ babycafe och liknande i S:ta Birgittas kyrka (nockeby), men det är typ det ända jag vet!
    Vet du något liknande?

Min lille är ju bara tre månader så han har inte så mycket glädje av lekplatsen just nu,
    dock är jag ju ute dagligen med hunden så jag har gärna lite sällskap då med Flört.
    Men den din lille kanske inte uppskattar barnvagnspromenader längre?

/Emelie 
  • ElismammaEmelie
    brommamaria skrev 2011-02-24 20:30:22 följande:
    Var i Bromma bor ni? jag har precis börjat ta mig ut på lite längre promenader men blir less på den dåliga plogningen på de mindre vägarna min lille kille är mest nöjd under promenaderna gillar inte när jag går i affärer. Kanske kan vi gå tillsammans?
    Jag bor i Nockeby!
    Plogningen har verkligen varit usel här hela vintern,
    nu är det dock lite bättre även inne i området men fortfarande inte hundra.
    Vart bor ni?

Jag har vart dålig på att ge mig ut till affärer och så,
    mest i brist på sällskap!!!
    Så jag hänger gärna på Er!

• brommamaria

Bor i Johannesfred, kanske kan vi mötas i Alvik o promenera lite. Jag har inte tagit mig så långt ännu då min lille vill äta ganska ofta. Det är nu senaste veckan som han sovit lite längre stunder. Idag blev han 8 veckor.

• ElismammaEmelie
    brommamaria skrev 2011-02-24 20:45:03 följande:
    Bor i Johannesfred, kanske kan vi mötas i Alvik o promenera lite. Jag har inte tagit mig så långt ännu då min lille vill äta ganska ofta. Det är nu senaste veckan som han sovit lite längre stunder. Idag blev han 8 veckor.
    Det tycker jag låter som en kanon ide!

Kul då är dom nästan lika gamla, min lille blev tre månader nu den 19/2.
    Alvik är ju bra så kan man ju ta en fika när din lille behöver äta!
    Min lille har alltid sovit så bra i vagnen innan, han kunde sova flera timmar om vi var ute och gick men sista veckan har han inte velat sova alls i vagnen utan är bara intresserad av allt som sker runt omkring. 

Jag kan i stort sett vilken dag som helst,
    kanske i början på nästa vecka?

• brommamaria
    ElismammaEmelie skrev 2011-02-24 20:50:53 följande:
    Det tycker jag låter som en kanon ide!

Kul då är dom nästan lika gamla, min lille blev tre månader nu den 19/2.
    Alvik är ju bra så kan man ju ta en fika när din lille behöver äta!
    Min lille har alltid sovit så bra i vagnen innan, han kunde sova flera timmar om vi var ute och gick men sista veckan har han inte velat sova alls i vagnen utan är bara intresserad av allt som sker runt omkring. 

Jag kan i stort sett vilken dag som helst,
    kanske i början på nästa vecka?

Låter bra!
    Tisdag nästa vecka kring 12? 

• ElismammaEmelie
    brommamaria skrev 2011-02-24 20:57:47 följande:
    Låter bra!
    Tisdag nästa vecka kring 12? 
    Det låter kanon, vad roligt!

Du kan väl inboxa ditt nr till mig så kan vi höras via sms om exakt tid och plats!

• nathali3

Jag vill också vara med! Vi bor i Ulvsunda :) inboxa gärna mig också...!

Aston är faktist oftast helnöjd under promenaderna, men han är väl van eftersom hundarna måste ut så promenader är vi också gärna med på

• brommamaria

Då bor vi nog nära varandra, skickar mitt nr till er båda.

• brommamaria

Skickar det när jag går in från datorn, ammar nu o surfar via telefonen

• ElismammaEmelie
    nathali3 skrev 2011-02-24 21:39:29 följande:
    Jag vill också vara med! Vi bor i Ulvsunda :) inboxa gärna mig också...!

Aston är faktist oftast helnöjd under promenaderna, men han är väl van eftersom hundarna måste ut så promenader är vi också gärna med på
    Inbox ditt nummer till mig också! 
    Så kan vi ju höras under måndag kväll och bestämma närmre.

• nathali3

Jag gör det så fort jag sätter mig vid datorn. När det lyckas inträffa vet jag däremot inte, men ser till att det blir innan måndag..!

• brommamaria

Hihi, ja det är inte lätt att komma till datorn... Tur att man kan surfa från mobilen lovar också att skicka mitt nr innan mån.

• nathali3

Verkligen! Hade man inte haft mobilen hade man ju varit totalt isolerad..!
    Eller skulle man kanske "attackera" folk ute då ;)

• marla333

letar också efter mammor i brommaområdet. är nyinflyttad i bromma-sundbyberg och rastlös...

• Junior10

Bor i Smedslätten (station Klövervägen med 12an) och har en son som föddes 101025.
    Vi går bara hemma och ute på promenader. Så skulle vara trevligt att komma ut och träffa någon. Som dessutom har en jämngammal son.

Svar på tråden Vad gör ni på dagarna Bromma-mammor?