• sossej

finns det någon mer där ute?

jag vet knappt vad jag ska skriva, men jag undrar om det finns någon annan där ute med samma problem eller vad man nu ska kalla det.
    kan ju försöka ta allt från början...

jag är 21 år och min sambo är 28.
    i sommras började vi försöka bli gravida och det har varit en besvikelse varje månad som mensen kommer såklart.

nu i fredags åkte vi akut in till sjukhuset pga buksmärtor och har nu fått en diagnos som till 99% säkerhet är cancer i ena äggstocken. jag är boka till en opretion på ons 2/3 där de då kommer att ta båda äggstockarna och hela livmodern. det betyder alltså att jag kommer hamna i klimateriet som 21 åring. jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, känner mig som ett blankt papper som bara stirrar ut i ingenting.

finns det någon mer där ute??

• Svar på tråden finns det någon mer där ute?
  • Majaajasvensson

Oj har inte samma problem!
    Men jösses vad jag tycker synd om dig!
    Hoppas verkligen att allt kommer gå bra för dig och ger dig en jätte kram!!!

• Familytime

Be sjukhuset om hjälp att få kontakt med andra i samma situation. Du måste få samtalsterapi för detta. Detta är en STOR grej! Herregud vad jag känner sorg för er! Hoppas allt blir bra till slut!

• mörlin

Styrkekramar!!! Som familytime skrev, be om hjälp från sjukhuset att få kontakt med andra som har varit/är i samma situation som dig.. Känner med dig!

• SofiaO

Många kramar till er....
    Be sjukhuset ta kontakt med andra i samma situation, som tidigare nämnts i tråden.

• Lillan L

Oj nej vad ledsen jag blev för eran skull av att läsa ditt inlägg, vilken kris!! Styrkekramar till dig!

• Minisen

Neeej!!!
    Jag blir så ledsen för å era vägnar när jag läser!
    Jag sitter inte i samma situation men är ofrivilligt barnlös efter många års kämpande med äggdonation osv.

Mitt råd till er är att bli medlemmar i olika adoptionsorganisationer så snart som möjligt. Då är ni "först i kön" när du är friskförklarad om några år... Om ni tror att ni kommer vilja adoptera förstås...

Stora kramar till er båda! Jag känner verkligen med er!
    Kramar MiniHjärta

• sossej

tack så mycket allihop!
    jag ska fråga dom på sjukhuset, men det finns ju inte så många som får detta i min ålder men jag hoppas jag hittar någon där ute!

6464: tack för tipset, vi ska ta tag i det när vi känner att vi orkar. adoption är helt klart ett alternativ, både jag och min sambo har adopterade syskon.

• Fridafia

Mina varmaste tankar till dig Sossej.

Hur har det gått med allt?

Varm kram

Svar på tråden finns det någon mer där ute?