• mamma till Viktor och William

PCO-S - lågt blodsocker?

Finns det någon som kan svara på om det finns kopplingar mellan PCO-S och lågt blodsocker? Jag har läst att det ska finnas det men när jag talade med "experten" på NUS fick jag till svar att man bara brukar ha högt blodsocker och risk för diabetes. Jag skulle vara "glad" att jag hade lågt blodsocker. Obestämd

Älskade unge!
  • Svar på tråden PCO-S - lågt blodsocker?
  • jarca

Hejsan, Var till läkaren i måndas, hon skrev ut metformin för att sänka mitt blodsocker för att försöka hindra mig från att bli sötsugen och därför göra det lättare för mig att gå ner ivikt, e rejält överviktig. Dock när jag själv kontrollerar mitt socker ligger det normalt, så jag vet faktiskt inte....... Att tillägga har PCO

• mamma till Viktor och William

Tack för svar. Någon annan som vet något?

Älskade unge!
  • LiselottePCOS

Insulinresistens  gör att man har nomalblocdockernivå inte hög som speciliaten sa. men även att kroppen luras tro att blodcoker nivån är låg även om det inte är så, vilket man blir sugen av, kroppen signalerar energibrist. jag hade 2,4 i fastesocker före jag började med meformin före insulinresistens och när jag börjde gick socker upp till mer normala 4, 5 vid fasta.

• Zazza

jag har pcos.. har för bara några månader sen blivit diagnostiserad med diabetes typ 2.. hade skyhöga värden..

Svar på tråden PCO-S - lågt blodsocker?