• spöket

Avskyr att vara hemma!

Är det någon mer än jag som känner så här. Jag har fyra underbara barn och jag älskar dem verkligen hur mycket som helst. Men jag hade inte tänkt att jag skulle vara hemma med dem så mycket. Något blev fel för jag är inte skapt att vara hemma hela tiden. Jag vill röra på mig och se nya saker. Jag håller på att bli tokig!!!! Är seriöst rädd att jag ska skada något av barnen för livet, kanske inte fysiskt men psykiskt. Orkar inte ta mig för någonting med dem längre utan försöker bara hindra dem från att slå varandra för mycket. Ofta orkar jag inte ens resa mig och hjälpa barnen när de slår sig. Antingen får de komma till mig eller så får de trösta varandra. Jag är en hemsk mamma just nu, fast jag vet att jag kan vara en jätte bra mamma. Mår så dåligt och kan inte på grund av ekonomin ta mig ur detta.

Antar att ingen därute sitter inne med ett svar men nu har jag fått skriva av mig. Snälla skriv inte elaka saker för jag ligger redan ner och orkar inte mer.

• Svar på tråden Avskyr att vara hemma!
  • MalinEddie

Är du föräldraledig och har ett jobb att gå tillbaka till eller är du hemma på heltid?

• Gustie

Varför är du hemma? Är det för att det minsta barnet är så litet eller?
    För i så fall är det väl en begränsad period innan du börjar jobba igen.

Eller är du arbetslös? Då är väl den enda lösningen att försöka få ett jobb och det är kanske inte det lättaste.

Men är barnen på dagis? För du har ju rätt till det även om du är arbetslös eller mammaledig, då blir du ju lite avlastad och barnen får leka av sig med andra barn.

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • spöket

Blev av med jobbet medans jag var föräldraledig. Oplanerat gravid med nummer fyra som dock var väldigt välkommen och älskad. De tre stora går på dagis vilket självfallet är en stor hjälp. Men jag har så tråkigt! Är så trött på att säga "klä på dig" "sluta slåss" "kasta inte mat" osv osv Jag behöver vara med vuxna människor som vet att det inte är ok att slänga köttbullar på storasyster! Fast samtidigt älskar jag dem!

• JuliaåRonjasmammis

Kan ni inte ordna så att din man är föräldraledig istället för dig, och att du börjar söka arbete? Eller är det det du menar med att ni inte kan när du skriver att du pga ekonomin inte kan ta dig ur situationen?

Finns det i så fall möjlighet för dig att arbeta kvällar eller helger kanske, om din man är hemma då? Bara att komma ut ett par timmar per vecka kan ju göra susen ibland.

Hur gammal är barnet, och hur länge är det tänkt att du ska vara hemma innan hen börjar förskolan?

Många frågor, men om du svarar kanske vi andra kan hjälpa till att hitta lösningar. Glad

Don't mess with my integrity!
Svar på tråden Avskyr att vara hemma!