• Hallon4

BH åker ner vid axlarna

Vad är det för fel med min kropp??!
    Jag hittar ingen BH där axelbanden sitter kvar på axlarna. De bara åker ner. Jag har aldrig hört någon med detta problem.
    Någon som vet vad som är fel?
    Finns det någon BH som jag kan ha?

• Svar på tråden BH åker ner vid axlarna
  • Carisma95

Är det bara vid axlarna? Har du kortat axelbanden så mycket det går?

Annars kan det säkert även vara att du har för stor omkrets på bh:n och för liten kupa (jättevanligt fel). Går du upp en kup-storlek kan du gå ner en omkrets runtom och då brukar de sitta bättre!

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • La Lola

Leta efter BHar som går att ha som ett kryss i bak?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Aurora h

Åh, jag har och har alltid haft preciiis samma problem! Och det är ju såå obehagligt!
    Jag frågade faktiskt en kompis en gång, som då jobbade på Twillfit. Hon sa att det var vanligt om man är kortare än genomsnittet, vilket jag är. Även om man naturligtvis kan ställa in bh:n, så blir det lätt att de glider ner eftersom proportionerna helt enkelt är allmänt mindre.
    Är du något kutryggig kan de också lättare glida av. Jag använder därför nästan bara sådana bh:ar som man knäpper därfram och som är korsade i ryggen. Jätteskönt. Finns nog även med vanlig knäppning, ibland kan man ju korsa banden lite som man själv vill.
    Det kan också bero på att du har förstor omkrets på bh:n.

Annars kan jag verkligen rekommendera sådana band som man sätter om bh banden så att de inte glider ner. Finns på Lindex och Twillfit!

Lycka till!

• Cia o krabaten

Har alltid haft samma problem!
    Jag är inte alls kort utan tvärtom över 180

Iaf så finns det en kanonbra på Twilfit med brottarrygg som det kallas, att den går ihop i mitten i bak och knäpps mitt fram. 

• Angela Carlsson

Jag är ganska kort och har väldigt små axlar och mina bh-band åker ner hela tiden. Jag har provat bhar med annan omkrets men det gör ingen skillnad, bh-banden åker ner ändå, dock inte om jag spänner så mycket det går men då skaver dom i stället. Och dessutom hatar jag när den där delen på bh-bandet där man spänner sitter i fram istället för i bak på ryggen för det ser så fult ut och bhar med sån där rygg tycker jag ser tantig ut... Sjukt komplicerat det här.

AC
Svar på tråden BH åker ner vid axlarna