• Seeker75

Var hittar ensamstående pappa nya vänner?

Hej alla!

Jag är helt ny här inne och jag hoppas på lite råd/hjälp/tips!

Är en 35 årig kille med 2 barn varannan vecka. Mitt problem är att jag känner mig väldigt ensam. Har gått igenom skillsmässa, sålt huset och allt det där. Har också flyttat till annan ort, det har även mitt ex gjort. Upplever att jag mist många vänner sedan skillsmässan. Tidigare hade vi ett rikt socialt liv med mycket parmiddagar och spontana upptåg med vänner. Nu har många (nästan alla) glidit isär dels på grund av flytten men mycket på grund av att man märker att de inte vill "välja sida" jag kan inte ringa till "henne" för att hon umgås/har kontakt med mitt ex osv, hoppas ni förstår vad jag menar. Saknar också det dagliga snacket med grannarna. Sitter nu i lägenhet och känner mig isolerad.

Saknar helt enkelt manliga vänner att umgås med, singelpappor eller pappor i förhållande. Känns otroligt svårt att knyta nya kontakter, att komma in i någon ny krets osv. Det hade varit jätteroligt att hitta nya vänner och bara prata om vardagliga saker, umgås med barnen osv. Bor i Skåne.

Hur gör man egentligen? Någon här som har tips?

Håller med dig "singelpappa1977" vi behöver en egen ämnesrubrik, har varit inne och röstat!

Ha det bra!

• Svar på tråden Var hittar ensamstående pappa nya vänner?
  • dexters

Det där kunde varit skrivet av mig. -My life in a nutshell.
    Lycka till! Tyvärr bor jag 30 mil norrut.

Svar på tråden Var hittar ensamstående pappa nya vänner?