• marie caroline

britax two way eller britax hi way?

Hej,
    Min dotter börjar så smått växa ur babyskyddet så det är dags att inhandla en ny bilbarnstol. Har ni några erfarenheter om bitrax two way eller hi way? Vad jag har kunnat läsa mig till så har Hi-way klarat plus-testet. Kanske är den säkrare då?

• Svar på tråden britax two way eller britax hi way?
  • cicci85

Eftersom det är en stol till en bebis skulle jag inte köpa twowayen. Tycker däremot att den är jättebra till äldre barn. Eftersom twowayen är en vändbar stol kan den inte klara plustestet.

• AnnaT

till en liten skulle jag köpa hi way den har vi till våran son men våran dotter ska få ta över den så ska han få en two way istället.

vad är plustestet?

• Jossofräs

När min dotter bytte från babyskydd till bilstol så köpte vi en britax two way som hon fortfarande åker i såklart, hon fyller snart två. Den fungerar superbra! När man satt fast den i bilen så känns den stadig och säker och spännena är enkla att fästa. Det är också relativt lätt att ta av tyget och tvätta det om det skulle behövas. Den är ju rätt hög i ryggen så barnen kan ju sitta i den länge!

• Cecci78

Hi Way till en så liten, jag tycker two way är för öppen. Two Way är däremot jättebra till större bakåtvända barn, min pojk är 122 cm o har plats kvar i den bakåtvänt

• gryning2

Vi frågade på butiken efter en stol som skulle fungera upp till 4 års ålder bakåtvänd även för sonen som är stor och stadig i kroppen, fick rekommenderad Hi-Way. Vi har varit jättenöjda, han blir 4 i höst och sitter bra bakåt fortfarande även med vinterkläder på. Säljaren sa att sitsen är ganska kort på Hi-Way vilket gör att benen får bra plats på större barn. Jag vet inte hur Two-Way ser ut däremot.

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110624
  • pinky135

Hej!

Hur är det med Britax Two Way, kan man montera den i mittensätet i baksätet? Något speciellt man måste kolla för att veta om det går att ha den i mitten?

• cicci85
    pinky135 skrev 2011-03-03 09:59:31 följande:
    Hej!

Hur är det med Britax Two Way, kan man montera den i mittensätet i baksätet? Något speciellt man måste kolla för att veta om det går att ha den i mitten?
    Ja, det går bra om man har framsätena i samma läge. Den måste ju ha stöd av sätena. Om det bara finns tvåpunktsbälte måste det vara ett fast, inte rullande.
  • LadyCharlotte

Funderar oxå på dessa två bilbarnstolar.
    Andra rekommendationer emottages tacksamt.
    Har ingen egen bil så jag letar efter en stol som är lätt i vikt och lätt att montera och montera loss

Min pojke är 1 ½år och bäger ca 10.5kg

• LinaLi

Vi har en Hi Way till dottern. Vet inte om vi haft fel bil men tycker att det är knöligt att få in henne i den (kanske är det så med alla bilstolar?). Hon är lång för sin ålder vilket för oss har betytt att hon är nära på att växa ur den redan vid tre års ålder.

• Tinnys

För ett litet barn hi way men för att kunna använda en längre tid så two way. Men den ska inte användas frammåt vänt, även om den är godkänd för det så rekomenderas det inte att ha en sådan tung stol frammåtvänd. Men den går att använda upp till minst 5år bakåtvänd.
    Jag rekomenderar också britax multi tech som är en mycket bra stol som kan användas långt upp i åldrarna men är precis som hi way  mer ombonad.

• Oneesan

om barnet är ganska långt så skulle jag satsa på en two-way på en gång. Vi har en hi-way och dottern är ganska lång så huvudet stack över kanten när hon var 3.5 år.

Arigato
Svar på tråden britax two way eller britax hi way?