• Lolloooo

ni som bor i en 2:a med barn

hej!

hur gör ni som har ett barn, och bor i en 2:a?
    Sover ni båda i sovrummet, eller bor du i vardagsrummet och barnet i sovrummet?

Nån som har några smarta lösningar på hur man kan möblera om man som vuxen
    ska sova i vardagsrummet? inte så snyggt med en säng mitt i...
    bäddsoffa? funkar det att bädda ut varje dag?

Äh, måste ha lite insperation! hjälp tack! ;D

• Svar på tråden ni som bor i en 2:a med barn
  • Birgitta2

Jag kan tänka mig en bäddsoffa i vardagsrummet. Jag har en städerska på jobbet som bor i en trea. Hon är gift med tre flickor i övre tonåren. Två flickor delar sovrum. Den äldsta har eget. Föräldrarna sover i bäddsoffa i vardagsrummet. Den bäddas varje morgon, och det funkar tydligen utmärkt. De har bott så sen barnen var små.

• Fenomen a

avdela vardagsrummet med en hylla tex expedit och ställ din säng bakom

• Queenie70

Mitt barn har sovrummet och jag har en rejäl bäddsoffa i vardagsrummet som blir en dubbelbädd. Mitt barn somnar i sitt eget rum, men kommer ut och kryper ned hos mig under natten. Oftast bäddar jag ihop den varje dag, men ibland ska erkännas att jag inte hinner eller orkar på morgonen, och sen när man kommer hem igen på kvällen så ska man ju snart lägga sig igen, så då får den vara.

• Lolloooo
    Fenomen a skrev 2011-02-22 10:31:05 följande:
    avdela vardagsrummet med en hylla tex expedit och ställ din säng bakom
    kan tyvärr inte dela av så för den e så konstig med dörrar och fönster så det skulle bli jättekonstigt och mörkt då där soffan är, och ljust med fönster där sängen står...
  • Lolloooo
    Pergosyskon skrev 2011-02-22 10:28:57 följande:
    Hur gammal e barnet?

Man kan ha en säng/soffa typ denna www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315 inne i vardagsrummet, lägg på ett snyggt överkast o lite mysiga kuddar,så ser det typ ut som en soffa
    tack !

hon e 2... van att somna i sin egen säng men kommer in till mig på natten...
  • Pergosyskon
    Nois skrev 2011-02-22 10:47:50 följande:
    tack !

hon e 2... van att somna i sin egen säng men kommer in till mig på natten...
    Har du hennes säng i ditt sovrum nu?

Personligen tycker jag inte barn behöver ha egna rum allt för tidigt   (om man inte har platsen vill säga)  Vår dotter på 3 år sover i egen säng i vårt rum, sen har vi halva vardagsrummet som "lekrum"
    Vi väntar fyrlingar fyrlingar.blogspot.com/
  • MalinAnnaJosefine

Först hade sonen sovrummet.
    Men vi utnyttjade inte rummet förutom när han sov.
    Så där jag hade sängen i vardagsrummet har han nu sin lilla hörna.
    Men vårt vardagsrum går lätt att dela av!

Fast när jag hade min säng i vardagsrummet så delade jag inte av på något sätt.
    Det funkade, men det var ju inte jätte snyggt. 

Vackra Oliver 2 juni 2009
  • Fru Massu

vi hade våran säng 160 i dotterns rum om man säger så, dock hade vi ett stort rum så hon fick plats med leksaker och allt och såhär hade vi tills hon blev 5. om vi inte hade flyttat hade vi låtit henne ta hela sovrummet och vi ha en bäddsoffa i vardagsrummet som blir som en dubbelsäng. nu bor vi i en trea och alla har varsitt rum :) dock kommer kanske snart en liten bebis förhoppningsvis så då får hon dela rum med den när den blir äldre :)

jag gör död till liv åt dig
  • Lolloooo
    Pergosyskon skrev 2011-02-22 10:53:30 följande:
    Har du hennes säng i ditt sovrum nu?

Personligen tycker jag inte barn behöver ha egna rum allt för tidigt   (om man inte har platsen vill säga)  Vår dotter på 3 år sover i egen säng i vårt rum, sen har vi halva vardagsrummet som "lekrum"
    nu sover hon i sitt rum, och jag i mitt, nu bor vi stort, men kommer snart att flytta....

vi sover tyvärr inte bra när vi sover i samma rum, både hon och jag är väldigt lättväckta,
    vi båda vaknar om den andra bara vänder på sig i sängen...
Svar på tråden ni som bor i en 2:a med barn