• Längtandsfull

När kan man börja träna magen efter förlossningen?

Längtar tills jag kan börja träna magen med övningar som exempel Plankan.

Sen väntar jag också på att få börja på Friskis och Svettis..

Så NÄR kan jag börja???

• Svar på tråden När kan man börja träna magen efter förlossningen?
  • bizzziie

Jag har väntat med all form av hårdare träning tills nu då jag slutat amma. Vill ju inte riskera att släppa lös en massa skit i kroppen som lillfis får i sig via bröstmjölken.

Men annars om man inte ammar eller inte tänker som jag så är det väl bara att sätta igång när kroppen gått tillbaka. Inga bäckenproblem, läkt överallt, bukmusklerna är på plats osv..?

• Längtandsfull
    bizzziie skrev 2011-02-20 23:27:04 följande:
    Jag har väntat med all form av hårdare träning tills nu då jag slutat amma. Vill ju inte riskera att släppa lös en massa skit i kroppen som lillfis får i sig via bröstmjölken.

Men annars om man inte ammar eller inte tänker som jag så är det väl bara att sätta igång när kroppen gått tillbaka. Inga bäckenproblem, läkt överallt, bukmusklerna är på plats osv..?
    Ja ammar inte så det borde ju inte vara några problem.

Ja man borde kanske vänta med träning tills man läkt och slutat blöda helt.

men är det dumt/farligt att göra plankan hemma?
    Det är ju inget tempo i det. Endast magträning.

Jag har delade magmuskler så jag skulle vilja göra allt för att få ordning på det så snart som möjligt..
  • sokie1

gå in på mama.se o kolla in Olga Rönnbergs blogg om träning där har hon allt du behöver veta o hon är utbildad

• pojkens

jag var på en personlig träning emd olga och hon menar att plankan kan man i princip göra direkt efter förlossningen! Att träna hårt och gå ner i vikt gör ju att du släpper lös skit som lagrats i fette, men plankan är knappast samma sak. Där handlar det bara om att stärka bålmuskultaturen. Så det är bara att köra!
    men skippa situpsen!  

• Längtandsfull
    pojkens skrev 2011-02-23 21:04:57 följande:
    jag var på en personlig träning emd olga och hon menar att plankan kan man i princip göra direkt efter förlossningen! Att träna hårt och gå ner i vikt gör ju att du släpper lös skit som lagrats i fette, men plankan är knappast samma sak. Där handlar det bara om att stärka bålmuskultaturen. Så det är bara att köra!
    men skippa situpsen!  
    ok.. det jag är orolig för att att det skall bli värre med magen om man börjar förtidigt..
    Men hoppas inte det är så... Hade varit trevligt att kunna göra nått redan nu för att få platt mage så småningom.
Svar på tråden När kan man börja träna magen efter förlossningen?