• Mallan03

Hon kräks på natten

Min dotter som är 3 år kräks på natten, inte varje natt men på en månad har hon gjort det 6 ggr. Hon somnar runt 19:00 och dom nätterna hon kräkts är det alltid mellan 00:00 - 01:00 på natten, alltid den tiden. Hon kräks jätte mycket det är fulla sängen på golvet och väggen. Jag bäddar rent och lägger hon och då somnar hon på en gång och sover hela natten, sen går det 4 dagar till en vecka och sen händer det igen.
    Hon har också gul avföring, ibland jätte lös och ibland mellan, men den är alltid jätte gul (senaste månaden)
    Den har inte varit "vanlig" färg eller fasthet något den senaste månaden. Börjar bli riktigt orolig, har pratat med bvc men dom vet som inte varför det är såhär.

Någon som har något förslag, för såhär kan det ju inte få fortsätta.

• Svar på tråden Hon kräks på natten
  • Mallan03

Vi har bara varit i kontakt med bvc och dom säger som inget, vi skulle vänta och se. Men jag tänkte ringa vårdcentralen imorgon. Tycker bara att det är så konstigt att hon bara kräks på natten och på dagen är det ingenting, förutom den gula avföringen men hon har inte int i magen eller nåt

• Ema86

min gissning är att hon är överkänslig mot nånting. har du provat att utesluta typ mjölkprodukter ett tag o se hur det går?
    finns mycket man kan testa själv.

får hon välling kanske det är laktos i den o att det ligger o "pyr" i magen för länge o hon kräks av det.

• Mallan03

När hon var bebis var hon överkänslig mot komjölksprotein men efter hon vart 2 år har det gått bra, och om det var något hon inte tålde skulle hon väl också kräkas på dagen? Det är ju bara på natten och det går ju några dagar mellan, hon dricker välling innan hon somnar men det är ju varje kväll och hon dricker välling på morgonen och då kräks hon inte. Hittar som inget mönster på det och ingen förklaring som passar

• Ema86

klurigt.
    hade det varit jag så hade jag ändå testat plocka bort (eller byta ut) mjölkproteinet ett tag o se efter.
    iofs sant, hon borde väl kansek känna av det eller få ont i magen eller nåt.

prova ring 1177 o fråga dom om vad som kan vara. annars lär du nog kolla med en läkare ändå så det inet är nå allvarligt knas.

• VåraHjärtan

Hon hostar inte så hon framkallar kräkningar? Min son vaknade av hosta och spydde. Hosta som kom då och då. Helt frisk annars..

• Mallan03

nej, ingen hosta alls...

• Toddes mamma

Skriv upp ALLT hon äter under två veckors tid, och även hur kvälls-rutinerna ser ut. Kanske kan ha att göra med hur pass uppspelt hon blir innan hon ska somna.. bara ett förslag..

• Ema86

hur gick det för er? ni åkte till doktorn va?

hoppas hon mår bättre

• Tummelisa

Prova höja huvudändan lite, tex lägga böcker under sängbenen. Nog för att slapp magmun brukar vara tidigt och sen bli bättre, men kanske vissa saker kan "luckra upp magmunnen"?? och göra så att hon kräks då hon kanske ska hosta eller rapa. Och att det då blir när hon ligger ner, och kanske bara de kvällar då hon svalt lite extra luft eller är lite extra hostig. Kan iaf vara värt att prova och se om det ändå blir kräks.

Svar på tråden Hon kräks på natten