• Robocopa

Tycker du att man ska /Plockar du upp hundbajset från diket/ snödrivan?

Tjihoo, detta hundbajs går tydligen att diskutera i oändligheter.. Så här kommer en omröstningstråd! (till..)

Observera att de översta alternativen är till för de som inte har hund och de nedre för de som har hund!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att man ska /Plockar du upp hundbajset från diket/ snödrivan?
  • RaraBarn

Plockar ALLTID upp efter hunden när han gör sina behov där det finns folk, typ gångbanor, välanvända raststigar osv osv...
    Brukar däremot vara mycket ute i skogen och gå med honom och han rusar då ut i snön där det inte finns varken stigar eller annat i närheten...dit plumsar jag INTE för att plocka upp...

• Robocopa
    RaraBarn skrev 2011-02-19 21:55:02 följande:
    Plockar ALLTID upp efter hunden när han gör sina behov där det finns folk, typ gångbanor, välanvända raststigar osv osv...
    Brukar däremot vara mycket ute i skogen och gå med honom och han rusar då ut i snön där det inte finns varken stigar eller annat i närheten...dit plumsar jag INTE för att plocka upp...
    Jag plockar upp som dig, på gångbanor och samhället. Men vi bor på landet så för det mesta är vi ute på en vanlig bilväg, och då får mina hundars skit ligga kvar i diket! (buskiga, risiga diken!)
  • MammaG

Jag avstår att rösta, för jag tänker säga så här: trots att jag egentligen anser att hundbajs ska plockas upp, så anser jag inte att man kan trycka så hårt på det så länge andra tycker det är ok att slänga sin "skit" omkring sig. Tcyker man det är ok att släppa läskbrukar, glasspapper och annat där man står, så ska man inte gnälla om hundbajs. Hundbajs förmultnar, det gör inget som människor släpper omkring sig (bortsett från frukt, då)

• Robocopa
    MammaG skrev 2011-02-19 22:02:20 följande:
    Jag avstår att rösta, för jag tänker säga så här: trots att jag egentligen anser att hundbajs ska plockas upp, så anser jag inte att man kan trycka så hårt på det så länge andra tycker det är ok att slänga sin "skit" omkring sig. Tcyker man det är ok att släppa läskbrukar, glasspapper och annat där man står, så ska man inte gnälla om hundbajs. Hundbajs förmultnar, det gör inget som människor släpper omkring sig (bortsett från frukt, då)
    det var nog bland det klokaste jag hört på länge!
  • Matillin

När jag haft hund har jag inte plockat upp från diket. Men då har mina hundar mer gått i skogsdiken 2-3 m in och bandat. Ingenstans där barn eller andra skulle tänkas trampa. Snödrivor är ett måste att plocka upp från dkitäckligt på våren när snön smälter!! ;-/

• Dominant

Om inte du plockar upp så måste någon annan göra det. Varför ska någon annan plocka upp ditt skit?

• Nojnen

Har ingen hund, men passar min mammas ganska ofta. Den enda gången jag inte plockar upp efter honom är när han är lös i magen. Svårt att skopa upp, men man gör så gott man kan!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • IsDimma

Inte från diket. Men från snödrivor definitivt, när snödrivan smälter så kommer man ju att kunna gå där igen.

• Robocopa
    IsDimma skrev 2011-02-19 22:23:19 följande:
    Inte från diket. Men från snödrivor definitivt, när snödrivan smälter så kommer man ju att kunna gå där igen.
    Ligger inte snödrivorna i dikena?Obestämd
  • PerG

Bajset på snön är ju värre än bajset på sommaren... då brukar det i alla fall regna/torka bort från de som struntar i att plocka upp... Nu ligger det istället konserverat uppe på tills snön smälter eller det kommer ny som täcker över bajset...

suck...

För övrigt är det väl någon idiot som köpt en insmugglad hund som sen låtit den bajsa fritt i en snödriva/ett dike/i skogen utan att plocka upp som fått in rävens dvärgbandmask i Sverige. ;( ;(.. men det var väl bara en tidsfråga tyvärr innan det skulle hända...

• April barn

Jag har ingen hund (har haft) men jag tycker inte man behöver plocka upp ifrån diket det förmultnar ju och ingen behöver trampa i det. Däremot ska man plocka upp om hunden sätter sig i en snödriva eller mitt i vägen, alternativt slänga ner det i ett dike.

• snillis

Jag har ingen hund men jag tycker att hundägare skall plocka upp skiten efter sin hund alltid.
    Jag blir vansinnig på all hundskit som ligger. Blir så jävla arg så att jag vill skjuta dem på plats. 

• IsDimma

Snowflake1: inte alltid. Många snödrivor ligger i parker, på trottoarer osv.

• Boothwalker
    MammaG skrev 2011-02-19 22:02:20 följande:
    Jag slänger aldrig skräp ute och det är värre än hundbajs. Men vad är det för resonemang? Det är väl inte ok att låta bli att plocka upp skiten för att andra gör värre saker? Ska jag köra med argumentet, det är ok att slå folk. För det finns ju folk som mördar.

Sen förstår jag att du menade det där med att folk som slänger skräp ute inte ska klaga på hundskit. Men ändå... =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • randigadamen

Har inte hund men är hundvakt ibland. Plockar upp där det ligger väl synligt eller där människor kan tänkas trampa. Snödrivor defintivt. I diken en bra bit från gångväg/stig mer tveksamt. Har dock aldrig gått med hund i dike.

• Kitsune

Vet inte om det är nödvändigt att plocka upp just från diket men tycker att man ska plocka upp från platser som man vet används av andra. Tyvärr varje vinter har jag märkt av att människor slarvar med att plocka upp hundskit.

Everything the State says is a lie, and everything it has it has stolen.
  • Catgodess

Jag brukar plocka upp allt hundbajs efter min hund om jag kommer åt det, skiter hon långt in i skogen där inga människor går är det ensak men nu bor vi faktiskt i ett barntätt område och jag vill inte att nån liten unge ska behöva kliva i det eller få det på sina kläder när barnen leker i snödrivor. För övrigt tycker jag att det är äckligt med hundbajs som ligger synligt överallt.

• stresss
    Kitsune skrev 2011-02-20 23:51:59 följande:
    Vet inte om det är nödvändigt att plocka upp just från diket men tycker att man ska plocka upp från platser som man vet används av andra. Tyvärr varje vinter har jag märkt av att människor slarvar med att plocka upp hundskit.
    Det beror väl på var snödrivan och diket är.  Finns det det minsta risk att någon trampar på det ska man plocka upp det. men självklart måste det även finnas snödrivor och diken som är svåråtkomliga för människor, och då kanske man inte behöver det.
    Med det som med mycket annat, man ska ha lite fantasi och undvika att utsätta andra för obehag!
  • randigadamen

Det är så trist när man tar en promenad en vacker vinterdag, då det är sol och gnistrande snö, när det ligger en massa hundskit vid gångvägen. Det sabbar liksom det vackra.

• LillTussa

Har själv hund och plockar alltid upp när det är i allmänt område(samhälle)  som används av andra. I skogen plockar jag inte upp, hundarnas högar ligger bredvid älgarnas..

Men blir skitirriterad på folk som inte plockar upp i samhället, va fan, har ju själv barn o hund och det är inte trevligt när man går morgonprommisen och så kleggar skiten i vagnen, hunden, mina skor.. BLÄÄ!! Flera ggr har jag mött hundägare där man ser att människan täcker över högen med snö? Hallå, det tinar ju fram! Då har jag erbjudit min bajspåse som jag har skräpandes i skötväskan, jackan, byxfickan och då skäms människan inte lite! Men man plockar upp!! 

Svar på tråden Tycker du att man ska /Plockar du upp hundbajset från diket/ snödrivan?