Ego människa
Blir så förbannad och trött på folk som är så ego trippad att man låter sig själv komma före allt annat och t om sina barn.Detta gäller min sambos före detta som han har 2 st töser med. Vi har dom varannan helg tack vare distansen mellan ortarna. Jag och min sambo har nyligen fått en dotter ihop och jag har en dotter sedan tidigare förhållande som bor heltid hos oss.
Idag kom min sambos barn från hans mamma. Vi hade ringt för någon dag sen och frågade om de var friska. Och det var de inga problem de var friska enligt henne. Efter hon hade åkt så kläcker den ena dottern att hon är sjuk att hon hostar och tar hostmedicin. Smart drag av deras mamma tänker inte ett dugg på den lilla bebis vi har hemma som bara är 1 vecka gammal.
Sen kommer de och luktar skunk. Min sambo frågade sin dotter när hon duschade/badade senast? Igår sa hon då. Men vad använde de för tvål då som luktar så?
Sen kom de strax efter 11 idag. Då kläcker de att de inte har ätit frulle. De hade inget hemma. Men då kan man för fasen stanna vid någonstans o käka på vägen. Jag menar det är ju lunchtid då vid den tiden. De har ca 1 h resa hit.
Slutsats utav detta: Mamman MÅSTE vara ledig dom helgerna min sambo ska ha dom. Det går inte o byta helg? Skitsamma om vi har världens sjukdom här hemma eller i detta fall en liten bebis som kanske blir förkyld. Ok det är Min sambos barn med han ska ta ansvar för dom med MEN de kommer utifrån vårat hem vilket gör att de smittar lätt oss andra. Sen att min dotter bor här på heltid o blir sjuk kan inte vi göra något åt men hon bor ju ändå här. Blir min dotter sjuk så pratar jag med hennes pappa om det och vi kommer överens om helt andra dagar istället. Om det är typ magsjuka, feber eller något annat. Förkylningen brukar inte vara några problem än med jag säger ändå till om det ifall de inte vill bli smittade.
Att de luktar skunk: Både jag o min sambo vet om att hon kan slarva när det gäller barnens hygien. Hon tycker att de kan sköta sig själva. Framförallt den stora tösen på snart 7 år. Man får faktiskt påminna en 7 åring att byta kläder, tvätta händerna osv.
Sen frukost: Mamman är en sju sovare och kan sova jättelänge enligt min sambo. Barnen får väl servera sig själva tänker hon väl då....
Så här är det rätt så mycket. Men vissa dagar sköter hon sig.
Blir så trött och var tvungen att skriva av mig....
Vad hade ni gjort/sagt?