RosaGlitter skrev 2011-02-24 23:43:16 följande:
Åh stort grattis till ditt + o massa lycka till!Har du PCOs? Hur grav? O vad är nattljusolja?! :)
Vet inte riktigt om det gick att citera... Jag tror inte jag har så himla grav PCOS. När jag var yngre och smärtare märkte jag inte av det, förutom att menscykeln var lång jämfört med alla kompisarna. Jag började äta ppiller när jag var 18 och gjorde ett uppehåll i 25 års åldern på ett år. Det var då jag märkte att något inte stod rätt till. Jag gick upp i vikt, mensen blev glesare och glesare och tillslut gick jag till gyn. Jag hade då flera äggblåsor, man tog ett blodprov och man såg att hormonvärdena var så som de brukar vara vid PCO. Min gynekolog skrev då ut jasmin som jag ätit nu i 6 år till fram tills i sommar. Min symptom är egentligen bara övervikt, lång menscykel, hormonrubbningar och jag har ganska mycket hår (dock ljust så jag kan inte ta bort det med laser heller). Jag bor i spanien och här äter många PCOtjejer Aceite de Onagra (Jättenattljusolja på svenska). Jag googlade runt lite och tänkte att skulle testa detta innna jag gick till gyn.