• RosaGlitter

Vad hjälpte dig med pco på traven eller vad gör du me pco för att maximera dina chanser?

Vad gör ni som har PCO o PCO´s för att maximera era chanser att bli gravida??
    O vad hjälpte er som blivit gravida?
    Jag själv läser o läser o läser o blir precis galen på allt man ska ta o inte ta, göra o inte göra..

Jag äter nu enligt LCHF, sväljer 1 tablett agnus castus o 1 tablett aco kvinna varje morgon..
    Funderar nu på vikten av omega 3, selen, mangan o krom.. Är de något jag ska investera i?
    Vad har ni för erfaranheter?

• Svar på tråden Vad hjälpte dig med pco på traven eller vad gör du me pco för att maximera dina chanser?
  • buffas

Jag fick pergotime utskrivet åt 2 kurer sen en månads uppehåll o då blev jag gravid,har bf nästa lördag:)

• RosaGlitter
    buffas skrev 2011-02-17 20:56:47 följande:
    Jag fick pergotime utskrivet åt 2 kurer sen en månads uppehåll o då blev jag gravid,har bf nästa lördag:)
    Åh va spännande o härligt!! Grattis till ditt kommande pyre!! Lycka till!
  • Alseda

Jag har ätit nattljusolja i två månader. första månaden tog jag 3 kapslar om dagen och andra månaden 6 kapslar om dagen. Så under månad två blev jag gravid. Plussade i måndags.

Jag slutade med p-piller i augusti och började sakta men säkert att gå upp i vikt. Precis innan jul försökte jag mig på att börja tänka på kosten (GI-tänk) och började med nattljusolja. Jag kan säga att jag inte hunnit gå ner några av kilona så jag är lite skraj för vad BM ska säga om min övervikt nu på inskrivningen.

• RosaGlitter

Åh stort grattis till ditt +  o massa lycka till!

Har du PCOs? Hur grav?
    O vad är nattljusolja?! :)

• Bollen82

Jag har ätit pergotime. Har en dotter på snart 3 år och nu en liten i magen som är beräknad om ca en vecka.

• Alseda
    RosaGlitter skrev 2011-02-24 23:43:16 följande:
    Åh stort grattis till ditt +  o massa lycka till!Har du PCOs? Hur grav? O vad är nattljusolja?! :)

Vet inte riktigt om det gick att citera... Jag tror inte jag har så himla grav PCOS. När jag var yngre och smärtare märkte jag inte av det, förutom att menscykeln var lång jämfört med alla kompisarna. Jag började äta ppiller när jag var 18 och gjorde ett uppehåll i 25 års åldern på ett år. Det var då jag märkte att något inte stod rätt till. Jag gick upp i vikt, mensen blev glesare och glesare och tillslut gick jag till gyn. Jag hade då flera äggblåsor, man tog ett blodprov och man såg att hormonvärdena var så som de brukar vara vid PCO. Min gynekolog skrev då ut jasmin som jag ätit nu i 6 år till fram tills i sommar. Min symptom är egentligen bara övervikt, lång menscykel, hormonrubbningar och jag har ganska mycket hår (dock ljust så jag kan inte ta bort det med laser heller). Jag bor i spanien och här äter många PCOtjejer Aceite de Onagra (Jättenattljusolja på svenska). Jag googlade runt lite och tänkte att skulle testa detta innna jag gick till gyn.
  • TRION

pergo har resulterat i mina tre, dock lättare att bli gravid med nr 1 & 3 då jag de gångerna vägt mindre, tvåan tog 1,5 år nr 1 & 3 kur nr 1 resulterade i gravid.
    Lycka till

• Sunblast

Min läkare hade varit på en föreläsning om PCO och där sa dom att det har visat sig att 30 min promenad om dagen hjälper pcoare även om dom inte går ner i vikt. Sen har GI metoden gett bra resultat på pcoare.

Jag har nyss börjat med detta så jag vet inte hur det går. =0)

• Selenea

Fick dottern med IVF, försöker nu få en 2:a med enbart Menopur-sprutor efter tre misslyckade syskon-IVF:er. Första barnet tog 2 år, nu har vi hållit på i 2,5 år med andra utan resultat. Dricker inte alkohol, röker/snusar inte, dricker inte kaffe, men lever annars "som vanligt".

Svar på tråden Vad hjälpte dig med pco på traven eller vad gör du me pco för att maximera dina chanser?