Anonym (slemmig) skrev 2011-02-18 09:48:24 följande:
Mitt känns ganska milt i jämförelse med era skräckhistorier! Stackare! På morgonen kommer allt upp, men det är på kvällen som det bubblar och då och då kloggar igen luftrören men ingenting kommer upp, skitläskigt! Lunginflammation är det som sagt inte, förhoppningsvis blir det inte heller, men gärna fler tips på hur det blir lättare att hosta upp? Kan man köra ner en dammsugarslang och bara suga upp allt? Suck :(
:) Du kanske kan ringa Slamsug... kanske dom kan hjälpa till!
Nä jag ve tinte hur man ska bära sig åt för att få upp skiten. Det som bhöver upp kommer nog upp.. men ta inte i utan låt kroppen sköta det.
Däremot om det inte blir bättre o du känner dig sämre, då tycker jag du ska söka hjälp igen.. för rätt va det är så har det blivit lunginflammation istället.
Och man behöver INTE ha feber... tro mig. Jag ringde 1177 några dagar innan jag gick till vårdc.. och eftersom jag inte hade ont i bröstet eller feber så var det iiiiiiiiiiiiinnnnnget att oroa sig för. Jag hade ju sjuuukt ont bak i ryggen istället och ingen feber men totalt INGET flås heller.
Att få iväg ungen till dagis på mornarna var ett helt företag.. jag tog bilen 100 meter gick dom 10 metrarna in på dagis.. satt o flåsa o hosta.. gick 10 meter ut till bilen och körde dom 100 m hem rätt in i garagaet och gick in o la mig i soffan.. där jag bodde under dom här första veckorna, för ligga ner kunde jag inte.. då kändes det som jag skulle kvävas utan jag satt o sov i soffan :)
När jag kom till vårdc ett par dagar senare så surna läkaren till och sa att man inte alls behöver ha feber... utan feber var kroppens sätt att reagera på sjukdomen, och har man sällan feber så var det inte alls säkert man fick det nu heller (och det fick jag aldrig heller) utan då var det fritt fram att "hosta ihjäl sig " som hon så fint uttryckte det :)