• mammma

Krock och bilbarnstol

Någon som kan hjälpa mej, min väninna var med om en krock med sin bil  för ett par dagar sen, hon blev påkörd från sidan. Sido airbagen löste ut. Tur nog skadade ingen sig i krocken men med i bilen hade hon sin sons bilbarnstol. Tur var sonen inte med men nu funderar jag om bilbarnstolen borde bytas. Någon som varit med i liknande olycka? Försäkringen säger att den ite behöver eftersom ingen satt i den.

• Svar på tråden Krock och bilbarnstol
  • Pickeli

Den SKA bytas vid krock. Synd att hon har en sådan dålig försäkring.

Det kan räck med att man blir påbackad på en parkeringsplats för att bilbarnstolen inte ska fylla sin funktion längre. Byt stolen!

Google it!
  • cicci85

Självklart ska stolen bytas! Jag blev påkörd och då sa försäkringsbolaget att man alltid ska byta bilbarnstolen om bilen har fått någon skada, även om det bara är en liten bula.

• mammma
    cicci85 skrev 2011-02-16 10:08:26 följande:
    Självklart ska stolen bytas! Jag blev påkörd och då sa försäkringsbolaget att man alltid ska byta bilbarnstolen om bilen har fått någon skada, även om det bara är en liten bula.
    ok, hade du barnet med i bilen?
  • Miew

Stolen ska bytas ut. Jag och min familj var med om en frotalkrock nu i mellandagarna och våra tre stolar har vi bytit ut.

Viggo & Gry & Veras mamma
  • Pickeli

Vet ni hur man säger vid krock med småvilt? Typ rådjur? Ska man byta stolar då?

Google it!
  • cicci85
    mammma skrev 2011-02-16 10:33:25 följande:
    ok, hade du barnet med i bilen?
    Nej, men det ska inte spela någon roll. Stolen kan såklart skadas även om inte nåt barn sitter i den.
  • Kina79

Jag krockade med rådjur i slutet av oktober. INga airbags löste ut och det kändes inte som en rejäl krock om ni förstår vad jag menar. 
    Men bilen blev ändå rätt skadad och det stora! rådjuret dog ganska direkt, så smällen var nog värre än vad jag tyckte.
    Jag hade tre bilstoalr i bilen, en bältesstol och två bakåtvända. I den ena bakåtvända satt min 4½ åriga tjej.

Bägge de bakåtvända byttes ut omgående. Det var ingen diskussion direkt från försäkringsbolaget heller. Hon tyckte att jag kunde byta dem om jag var orolig.

Har det varit en sån smäll så att en airbag löstes ut är det efinitivt ingen diskussion! Den ska bytas ut.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Jossofräs

Min sambo körde ner i diket påväg hem från jobbet för ett par månader sen. Han var ensam i bilen men bilstolen satt kvar i som vanligt, vi pratade med försäkringsbolaget och dom sa att vi självklart ska byta stolen eftersom den varit med om en olycka. Vi lämnade in den gamla på babyland där vi köpt stolen och så fick vi en ny likadan gratis så skickade dom en räkning till försäkringsbolaget helt enkelt.

Svar på tråden Krock och bilbarnstol