Ni med pco, har ni också väldigt ont i magen ofta?
Första gången jag fick så här ont i magen var jag 15 år, åkte in på akuten med misstänkt blindtarmsinflammation.
Fick sedan byta avd från kirurg till kvk. Där fick jag göra vul. Minns att läkaren sa något om PCO då och sedan fick jag ingen mer hjälp, utan blev hemskickad med universums värsta magsmärtor. Förmodad mensvärk sa läkaren. Efter det fick jag komma tillbaka någon vecka efter för att lämna blodprover, vilket konstaderade min pco.
Men ännu i dag, får jag till och från, fruktansvärt ont i magen. Det är nästan outhärdligt! Jag kan varken stå eller gå och det kan slå till när som helst. Det känns som om något går sönder i magen. Det är liknande mensvärk fast det känns inte alls i ryggen, som det gör då jag vet att det beror på mensvärk.
Har gjort många vul-undersökningar och de hittar inga fel (annat än min pco) och jag blir så frustrerad. Är det någon annan av er som känner igen sig? Jag kan bara koppla det till att det skulle bero på min pco eftersom det är "tjejmagen" jag får ont i. Det känns som att det sätter sig i/vid äggstockarna.
(Fick även metformin utskrivet för ett tag sedan och de tabletterna gav mig exakt dom magsmärtor jag lidit av så länge, så jag slutade med dom efter två veckors behandling).