• Sophiebysophie

Hur är Villervalla i storlekarna?

Har tänkt att köpa en jacka online från villervalla till min son som snart fyller 2 år. Han har i dagsläget 92 i storlek på överkropp, han kan ha 86 men armarna börjar bli bra korta.
    Har hört att villervalla är som pop i stolekarna? I så fall är dom ju typ en storlek större än övriga som HM o Lindex. Så då kanske jag måste ta storlek 86? Men jag borde väl egentligen ta storlek 92?

• Svar på tråden Hur är Villervalla i storlekarna?
  • Sophiebysophie

puffar nu på morgonen och passar på att fråga om det är någon som vet vilken storlek man ska ha på mössor/solhatt tii en 2-2.5 åring, står storlekar som ex 50/52 inte efter ålder.

• tessum

Jag har inte testat deras jackor men de flesta av deras kläderna är rätt stora i storleken.  Du kan inte ta båda storlekarna och skicka tillbaka den ena?

• Gotte grisen

Deras kläder är lite större i stl. men jag hade nog ändå tagit 92, går ju vika lite vi armarna och så kan han ju ha den längre.
    Deras mössor är därimot mycket små i stl. Förutom Knytmössan som är rymlig.

• Majan78

Håller med om att de är lite större i storleken, men inte så att de är en hel storlek större... Skulle nog tagit 92. Deras mössor har jag aldrig testat, men annars skulle jag nog ta 48/50 till en 2-2,5-åring.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • cocos87

Men gud vad förvirrad jag blir nu, jag läste nyss att villervalla var ganska små i storleken... Nu vet jag verkligen inte vilken strl vi ska ta

Nathalie 090607, Leo 101105
  • HASP

Va, jag tycker verkligen att villervalla är SMÅ i storleken! Blev alldeles paff att alla skrivit att de är stora... men det beror väl på vad man jämför med. Om man jämför med t.ex kappahl och lindex så är villervalla små iallafall.

• cocos87
    HASP skrev 2011-02-25 16:38:44 följande:
    Va, jag tycker verkligen att villervalla är SMÅ i storleken! Blev alldeles paff att alla skrivit att de är stora... men det beror väl på vad man jämför med. Om man jämför med t.ex kappahl och lindex så är villervalla små iallafall.
    Min dotter har en jacka från pop, om villervalla är lika i storleken som den så ska jag ha strl 86 men om villervalla liknar t.ex lindex så vill jag ha 92..
  • HASP

Jag vet inte hur villervallas jackor är men deras övriga kläder är iallafall små enligt mig. (Fast deras tröjor och bodys har ganska långa ärmar, kanske är därför en del tycker att de är stora i storleken.) Jag hade tagit 92 om jag var du. Lättare att få en jacka som är för stor att funka än en som är för liten.

• HASP

gick och jämförde tre st bodys, från villervalla kappahl och lindex. De var i princip lika stora bara att villervallas var  smalare och liiite längre. Så villervalla passar nog långa smala barn bäst.

• cocos87
    HASP skrev 2011-02-25 16:51:13 följande:
    gick och jämförde tre st bodys, från villervalla kappahl och lindex. De var i princip lika stora bara att villervallas var  smalare och liiite längre. Så villervalla passar nog långa smala barn bäst.
    Perfekt då, min dotter är jättesmal.
  • LillaFlingan

vi fick villervalla kläder till barnen i julklapp från deras faster..

i butiken där hon köpte dem, så hade de sagt att de var SMÅ i stl, och man bör därför välja en stl större än vad de normalt har!

så vår äldste som har 92, fick 98 i sina tröjor o de sitter perfekt!
    och vår yngsta som då hade stl 80 fick ett velourset (jacka+byxa) i stl 86, o det var lite långt i armar och ben.....

vi har även en jacka som vi köpte därifrån i höstas, o den tog jag i stl 92, o den sitter fortfarande jättebra på vår äldste.
    deras mössor är tinitiny!

köpte en fleecemössa till minstingen stl 6-12mån, och den va pytteliten!.. han var inte ens 6mån!

• biiina

Vet inte hur kläderna är men mössorna är iallafall väldigt små.Så kan ju tänka mig att dom är mer mot det mindre hållet. Min dotter är inte ens 1 år men har stl 2år på mössorna, och då har hon "normal" stort huvud för sin ålder.

Svar på tråden Hur är Villervalla i storlekarna?