• Skehamn2012

Mannen på bussen sparkade på den nyfikna hunden! Tycker du han gjorde rätt?

Nu tror jag folk har gått och blivit skvatt galna. Tidigare har djurplågarna suttit på sina kammare och hållt sig undan men nu har dom tagit sig ut i samhället och det med besked.

På bussen så satt jag ganska långt fram. Jag gör det för jag blir illamående om jag sitter för långt bak. In i bussen kommer en ung kvinna med sin hund av någon mindre ras men jag vet inte vilken. Hunden är supersöt och nyfiken förstås. Först hoppar den upp mot mig. Jag skrattar bara åt den och låter den hållas. Sedan sätter hon sig ner på sätet på andra sidan gången och börjar fixa med väskan. Hunden är väldigt nyfiken och hoppar upp på en yngre mans ben varpå han sparkar på hunden. Han kickar till den och den flyger en liten bit. Den gnyr till. Kvinnan tog då upp den i sin famn och skällde ut mannen efter noter. Det hade jag också gjort. Jag hade blivit vansinnig om han ens petat med foten på min hund. Jäklar så förbannad kvinnan blev. Hoppas det där var sista gången någon misshandlar ett djur för nästa gång jag ser djurplågeri så kommer jag explodera. Jag står inte ut med att se det EN enda gång till. Mannen klev av på nästa hållplats. Tur för honom annars hade han fått hjälp av mig att komma av bussen! Jag tänker inte sitta på samma buss som en djurplågare.

Sluta plåga djur!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mannen på bussen sparkade på den nyfikna hunden! Tycker du han gjorde rätt?
  • Skarpa

Annat: klart det inte är rätt att sparka hunden, men det är heller inte rätt att låta sin hund hoppa på andra människor, hur "söt" den än är.

• viseversa

För varje tråd du skriver ts så börjar jag undra om inte en del är påhitt eller lite överdrivet iallafall. Man kan OMÖJLIGT bo med så sjuka människor runt sig och råka ut för så sjuka saker som du verkar göra varje dag. Och OM du nu råkar ut för detta där du bor så tycker jag det är en bra ursäkt för att flytta!

• Lizard19

Tycker heller inte man ska sparka en hund men tycker också att hundar inte ska hoppa på människor.. Finns dom som är mycket hundrädda hur liten hunden än är.. Och söt ja.. Kanske inte så söt i andras ögon..
    Hade jag varit killen hade jag skällt ut tjejen och bett henne hålla ett öga på sin hund och inte sparkat den..

• Miot

Tycker det såklart är fel att sparka till hunden, han skulle ha sparkat på hundägaren istället för jag tycker inte det är ok att låta hunden hoppa upp till folk osv!

• Skehamn2012
    viseversa skrev 2011-02-15 18:54:27 följande:
    För varje tråd du skriver ts så börjar jag undra om inte en del är påhitt eller lite överdrivet iallafall. Man kan OMÖJLIGT bo med så sjuka människor runt sig och råka ut för så sjuka saker som du verkar göra varje dag. Och OM du nu råkar ut för detta där du bor så tycker jag det är en bra ursäkt för att flytta!
    Det är helt sant. Jag hittar inte på något MEN jag önskar jag gjorde det. För jag vill inte se sånt där. Det senaste året har såna här "händelser" förföljt mig. Kanske därför att jag har hund och rör mig så mycket ute i samhället.
    Sen händer sånt hela tiden men alla skriver inte här på FL om det. Men det händer varje dag att djur misshandlas.
  • Lavish

Annat, nja. Svårt att säga när man inte var där själv och såg. Hoppade hunden upp på killen flera gånger fast killen tydligt visade att han inte ville det tycker jag han hade rätt att sparka bort hunden. Varför ska hunden ha rätt att hoppa på killen men killen inte rätt att sparka bort hunden? Sen hade jag antagligen inte gjort det själv men killen kanske var hundrädd?

Den som gjort mest fel i sammanhanget är i alla fall ägaren. Det är absolut inte OK någonstans att låta sin hund hoppa på främmande människor medan man själv sysslar med annat. Då ska man inte röra sig i offentligheten med sin hund.

• viseversa
    Vickan I skrev 2011-02-15 18:57:11 följande:
    Viseversa - tänkte precis samma sak!
    ja flera gånger i veckan skrivet ts trådar i samma kaliber som innehåller den ena sjuka männisan efter den andra som gör dom mest konstiga saker mot djur,andra människor och ts. Känns lite otroligt faktiskt. Jag har bott i sthlm hela mitt liv. Äker buss t-bana och är ute på stan och i affärer nästan varje dag. och visst träffar man på en hel del idioter men ts verkar ju bo på ett ställe där 90% är dumma i hvudet på ett eller annat vis. vilket är lite konstigt!
  • The past is now
    viseversa skrev 2011-02-15 18:54:27 följande:
    Också min tanke.

Inte djurplågeri alls, vad vet du? Han var kanske LIVRÄDD och gjorde det utan att öht tänka klart. Blir man RÄDD så gör man så...eller bara hatar hundar..

Och en hund ska INTE hoppa upp på folk, dumma egoistiska hundägare som f ö tar förgivet att ALLA älskar hundar! USCH! 
Svar på tråden Mannen på bussen sparkade på den nyfikna hunden! Tycker du han gjorde rätt?