• Här och nu

Förskolepersonal; är detta sant?

Har läst om förskolepersonal som påstår, att det är ok för deras chefer att prata sex med föräldrarna. Då menar jag inte frågor som barnen ställt. De som skrivit detta menar att de berättar om sitt sexliv för föräldrarna, eftersom det är en naturlig del av livet, att de frågar en förälder som ser ut att må dåligt hur deras sexliv är osv. Jobbar själv i förskolan sen många år och på lärt mig att man ska värna om integritet.

• Svar på tråden Förskolepersonal; är detta sant?
  • Villimey

Vart har du läst det? På  familjeliv?

• Här och nu
    Villimey skrev 2011-02-15 18:40:49 följande:
    Vart har du läst det? På  familjeliv?
    Facebook.
  • Veladis

Men varför skulle man?

Man ska vara professionell, då kan man vara personlig, men inte privat.

• Här och nu
    Veladis skrev 2011-02-15 18:44:39 följande:

Men varför skulle man?

Man ska vara professionell, då kan man vara personlig, men inte privat.

Jag tycker givetvis att man inte ska göra det. Men läste om flera som tyckte det.
  • miaik

Det låter helt sjukt, där jag jobbar får man prata personligt men inte privat med föräldrarna och om jag var förälder skulle jag bli väldigt förnärmad.

• Linda1976

Trams. Man pratar om sånt som rör barnen och deras välbefinnande. Föräldrarnas sexliv är INTE relevant och nej, förskolepersonal har ingen som helst anledning att prata om det. Ren bs!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • brandskyddskontroll

Det spelar ingen roll var man arbetar, ingen gillar et pervo som håller på och gräver i ens sexliv.

För inte har det något med förskola att göra.

• Linda1976

Och varför skulle förskolepersonal vilja prata om SITT sexliv m föräldrarna - det verkar ju ÄNNU sjukare. My god.

• Här och nu

Precis vad jag skrev till dem, men de betonade att sex var en naturlig del av livet.

• Linda1976
    Här och nu skrev 2011-02-15 18:53:38 följande:
    Precis vad jag skrev till dem, men de betonade att sex var en naturlig del av livet.
    Äh, de driver ju med dig förmodligen.
Svar på tråden Förskolepersonal; är detta sant?