Gjorde spiralen ont?
Sitter och känner mig lite små dum då jag innan förlossningen inte var ett dugg rädd, men nu när jag ska iväg och sätta in spiralen kan jag inte sluta tänka på att det skulle göra ont
Hur har ni upplevt det?
Sitter och känner mig lite små dum då jag innan förlossningen inte var ett dugg rädd, men nu när jag ska iväg och sätta in spiralen kan jag inte sluta tänka på att det skulle göra ont
Hur har ni upplevt det?
Höll på att svimma och fick ligga kvar i stolen ett tag. Det tog tid för det var besvärligt för BM.
Tog 2 panodil och 1 ipren före...
Röstade att det inte gjorde ont, och att jag tog 2 panodil innan. Egentligen var det Ipren jag tog, plus att jag fick akupunktur när jag satte in spiralen efter att ha fött barn. Fick akupunktur eftersom jag hade spiral innan jag fick barn också, och den gjorde grymt ont att sätta in. Kände dock bokstavligt talat ingenting andra gången, så om det var värktabletten, akupunkturen eller barnafödandet som gjorde skillnad vet jag inte, även om jag gissar att barnafödandet egentligen var viktigaste faktorn
jag hade förberett mig på att ha vansinnigt ont, och väl i stolen så varnade BM för det också. så hon bad mig att hålla andan, för det skulle "nypa till". jag höll andan tills jag var nästan blå och BM blev rädd och frågade mig om jag hade så ont, och jag svarade: "näe, jag väntar på att du ska sätta igång!" och då svarade hon: "men vännen, jag är redan klar för länge sen."
så det tog inte ont alls! jag tog två alvedon innan.
Ja, det gjorde ont och var dessutom väldigt obehagligt. Ilade långt ner i benen.
Tog inget innan. Fick ingen info om att jag borde ta något.
Fick spiralen först ca ett år efter förlossningen. Det var komplicerat att få dit den. TIll slut var de tre barnmorskor som försökte innan de lyckades. Jag var helt darrig i benen efteråt. Höll knappt på att ta mig hem. Väldigt negativ upplevelse.
Oops då hoppas jag har tur att slippa det iaf, men jag måste ju i vilket fall så