• Daria Anna Maria

Vill kontakta unga mammor

HEj, jag vill jätte gärna kontakta unga mammor och prata lite med er och er liv just nu när bebisen är frame. Jag väntar på min bebis just nu som kommer ca 17 juni. Men jag vill fråga er fungerar FP? Jag gå i skolan, har aldrig jobbat och vet inte riktigt hur mycket kommer jag få i FP? Om jag kan vara hemma med min bebis ett år hemma om det går?? eller hur är det ? 

• Svar på tråden Vill kontakta unga mammor
  • Ida1990

Jag är 20, Fick min son när jag var 19. Har gått igenom de mesta. Så mej får du gärna prata med och fråga :)

Leo 2010 02 05 <3
  • CarolinW

Hej! Jag räknas la inte som ung förälder längre, men jag var 19 näästan 20 när jag fick min son, han är 3 idag.  Jag ahde inte arbetat tillräckligt mycket innan min son titta ut men jag fick 180kr/dan om jag inte minns fel, jag var hemma i 1 år med min son. Jobbade lite extra mellan varven, men jag tog bara ut 5 dar/vecka för att kunna arbeta. Minns inte hur många dagar man har men det är lätt att kolla.

• MattssonE

du får det lägsta möjliga i fp, vilket är 180 kr/dagen, sedan får du välja om du vill ta ut alla dagar i veckan, eller kanske bara vardagarna. Vill du tips och råd eller ställa frågor hjälper jag gärna till, var 17 när jag fick min dotter, är 18 år nu :)

Svar på tråden Vill kontakta unga mammor