• hallonpannkaka

Om du inte har karaktär nog att låta bli att köpa godis, ska andra på din t ex arbetsplats inte heller ha den möjligheten?

Vi har en kyl/frys i vårt lunchrum där man kan köpa först och främst lunchlådor. Där finns även mellanmål som t ex RisiFrutti, smörgåsar och liknande.
    Det finns oxå mindre nyttiga saker som t ex delicato-bollar, läsk och glass.
    Vi har en diskussion på min arbetsplats om denna kyl/frys vara eller icke vara. Vissa tycker att den ska tas bort eftersom dom blir så sockersugen när den står här.
    Är det en motivering till att ta bort den tycker ni? Skulle det vara jobbigt om du hade den möjligheten på ditt jobb? Och ska andra inte kunna köpa lunch för att du inte kan låta bli att köpa godis? Nu är det oxå många som gärna köper godis och läsk, ska dom då inte ha den möjligheten?

Värt att nämnas är att vi har ganska långt för att komma till en vettig lunchrestaurang, och många som jobbar deltid har bara en halvtimmes lunch = går man iväg och köper mat så hinner man inte äta upp den innan lunchen är slut.

Inputs tack! :)

• Svar på tråden Om du inte har karaktär nog att låta bli att köpa godis, ska andra på din t ex arbetsplats inte heller ha den möjligheten?
  • jessamy

Jag tycker att den ska vara kvar. Det är väl upp till var och en och stå emot :)

• JuliaåRonjasmammis

Vuxna människor som inte kan kontrollera sig själva alltså, och därför vill inskränka andra människors liv? Patetiskt. Klart den ska stå kvar!

Eller kräver de att den lokala ICA-butiken slutar att sälja onyttigheter också?

Don't mess with my integrity!
  • Superninjan

ehm..nä vuxna människor får nog ta ansvar över sin egen självdisciplin tycker jag. klart ni ska ha ett kylskåp o stoppa matlådorna, o klart folk får köpa godis bäst dom vill utan att tänka på att andra inte kan motstå

• Thegran

klart det ska kunna finnas lite godis och sådant också.
    lite självdisicplin får man väl ha.

JAG skulle gärna vilja kunna köpa en delicatoboll iaf :)

• Boza

Haha det var det löjligaste jag hört på länge! När ska folk börja ta ansvar själva för vad de äter? Hade blivit vansinnig om någon på min arbetsplats ens tagit upp en sådan diskussion. Det är väl inget jäkla dagis? Flört

• hallonpannkaka

Skönt att alla än så länge är inne på min linje, då tänker jag kanske inte så fel ändå :)
    Tack för era åsikter.

Vi får väl se hur det blir, tyvärr är den inte helt gratis att "hyra" så den kanske ryker ändå :(

Svar på tråden Om du inte har karaktär nog att låta bli att köpa godis, ska andra på din t ex arbetsplats inte heller ha den möjligheten?