Jag har varit symtomlös fram till igår, vecka 5+5, då jag började känna av illamående från morgon till kväll. Kan äta än så länge utan problem men har absolut ingen matlust.
Fragminsprutorna är blodförtunnande och ska väl vara bra för genomströmningen i livmodern. Ingen aning egentligen. Men vid vårt sista gratisförsök sa läkaren att "nu sätter vi in allt vi har" och så fick jag Prednisolon (kortison), Fragmin, Progesterorn och Trombyl. Trombyl har jag slutat med. Och det har hitills funkat. Men det är lite nojjigt inför att sluta med alla medicinerna tycker jag. Tänk om det är just denna som håller den lill* kvar?
Känns kanon med en sådan här tråd. Hoppas fler hittar hit. Jag har inte riktigt känt att jag hört hemma i de andra "vanliga" bf-trådarna. Det blir liksom en annan sak när man gjort IVF och har en massa mediciner. När det hela inte bara fungerar.
Imorgon ska jag till barnmorskan för första gången. Pirrigt! Det är ett hälsosamtal, något de tydligen har med förstföderskor ganska tidigt i gravditeten. Känns skönt att få komma dit och kunna ställa lite dumma frågor
Hoppas vi får följas åt nu hela långa vägen fram till oktober