• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus i okt med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 11:25
    Inte fått plus i okt menar vi som har BF i oktober.
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

Skoj med en oktobertråd. Jag har BF 11 oktober.

Vi lyckades plussa på fjärde försöket (3 färsk och 1 Fet) och är överlyckliga, men samtidigt livrädda att något ska gå fel.

Jag tar Fragminsprutor och ska ta dem fram till vecka 12, och sedan äter jag Prednisolon och ska göra det fram till 9 mars. Samt att jag tar två vagiatorer Progesteron om dagen. Känner mig som ett vandrande apotek, men gör allt detta för att den lill* ska stanna hos oss.

När har du bf?
    Hur mår du?

• strössel

Vet inte riktigt när jag har BF , hade mens den 6 jan ÄL den 25/1 satte in ägget den 28/1 testade plus den 11 feb.
    Vi lyckades på vårat andra ivf ett FET ostimulerat. Jag tycker jag mår ganska bra , lite molvärk till och från. Jag har lite illamående ibland men inte mycket bara om det var ett tags sen jag har ätit och svullen mage. Jag äter trombyl och ska ta progesteron tre gånger om dagen fram till v 12.

Har du några symtom ? Vad är fragmin sprutor bra för ?

Kul om vi kunde bli ett gäng här, roligt att prata med folk som är i ungefär samma vecka Flört

• DreamBear

Jag har varit symtomlös fram till igår, vecka 5+5, då jag började känna av illamående från morgon till kväll. Kan äta än så länge utan problem men har absolut ingen matlust.

Fragminsprutorna är blodförtunnande och ska väl vara bra för genomströmningen i livmodern. Ingen aning egentligen. Men vid vårt sista gratisförsök sa läkaren att "nu sätter vi in allt vi har" och så fick jag Prednisolon (kortison), Fragmin, Progesterorn och Trombyl. Trombyl har jag slutat med. Och det har hitills funkat. Men det är lite nojjigt inför att sluta med alla medicinerna tycker jag. Tänk om det är just denna som håller den lill* kvar?

Känns kanon med en sådan här tråd. Hoppas fler hittar hit. Jag har inte riktigt känt att jag hört hemma i de andra "vanliga" bf-trådarna. Det blir liksom en annan sak när man gjort IVF och har en massa mediciner. När det hela inte bara fungerar.

Imorgon ska jag till barnmorskan för första gången. Pirrigt! Det är ett hälsosamtal, något de tydligen har med förstföderskor ganska tidigt i gravditeten. Känns skönt att få komma dit och kunna ställa lite dumma frågor

Hoppas vi får följas åt nu hela långa vägen fram till oktober

• strössel

Kan tänka mig att du fick sluta med trombyl pga fragmin sprutorna det kanske blev för mycket.
    Ja det skulle vara jättekul att följas åt och hoppas verkligen att det går vägen för oss ända till oktober. Jag har inte ringt mvc än, jag vet inte om jag ska gå hos dom här i stan eller hos min läkare. Tänkte fråga dom det när jag ska på vul den 4 mars. Dom på kliniken tyckte att det var för tidiigt dom ville hellre ha ett vul i v 9 tror jag är i v 7 den 4 mars. Bara för att slippa oroa sig ifall att man inte ser hjärtat då.

Hur har du räknat ut i vilken vecka du är i ? Tycker det är skitsvårt att räkna ut här på fl. Det blir fel med dagarna mellan mens då jag har oregelbunden mens. Men om jag räknar v 4 den 11 feb går jag in i v 5 på fredag då ?

• DreamBear
    strössel skrev 2011-02-15 15:56:29 följande:
    Hur har du räknat ut i vilken vecka du är i ? Tycker det är skitsvårt att räkna ut här på fl. Det blir fel med dagarna mellan mens då jag har oregelbunden mens. Men om jag räknar v 4 den 11 feb går jag in i v 5 på fredag då ?
    Jag använder uträknaren här på Familjeliv och den stämmer med vad IVF kliniken sa också. 
    Jag anger äggplocksdagen som ägglossningsdag, i ditt fall borde det ju vara ägglossningsdagen eftersom du gjorde FET antar jag.
  • Sommar Fjäril

Jag tjuvtestade i går Plus så lycklig. Har Td nu på fredag. Detta var mitt första IVF försök.
    Enligt tabellen på familjeliv om jag nu räknat rätt så har jag BF 23oktober, tog datumet för ägglossning samma dag som jag hade Äp.. Längtar så tills jag får gå på mitt första Vul, någon som vet när man brukar få göra de?

• strössel

Ledstjärna:

Jag fick tid för vul i v 7 men min klinik ville egentligen ha vul i v 9 för att kunna se att hjärtat slår och slippa stressa upp oss om man inte ser ett hjärta.  Stort grattis till ditt plus och välkommen till den här tråden Skrattande

• Sommar Fjäril

Strössel :

Tack så mycket :) Okej, men då kanske inte de är så långt kvar tills ett vul, man vill ju så gärna se att det värkligen är något där!! =)

• strössel

ledstjärna:

Jag får inte till det på fl gravuträkning, men i vilken vecka är du i på fredag då du har din TD ? Har du några symtom eller känningar ?

• strössel

Ledstjärna: Tänkte lite för mig själv det står på min fl räknare att jag har BF 17 okt och jag testade plus på fredagen veckan innan dig så om du har BF den 23 okt så stämmer det nog att jag har BF den 17 okt då skiljer det en vecka mellan oss.

Kenai: BF 11 OKT
    Strössel: BF 17 okt
    Ledstjärna: BF 23 okt

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !