• marla333

Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum

Ska flytta nu i veckan och bebisen som är 6månader ska få eget rum (lekrum, inte sova där på natten). Behöver lite tips på hur man kan göra rummet fint och mysigt? Det är på 9kvm. Hade tänkt nån väggtext, ja så långt har jag kommit...

Hur har ni inrett era bebisrum? Massor med idér skulle sitta fint!

• Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum
  • Insomnie

Hej, Jag letar lite efter samma tips även om min dotter bara är snart 4 veckor.. Väggtext har jag också fastnat lite för, men vet inte vad det ska stå.. Jag söker också tips på inredning, enda som är helt klart är spjälsängen, men det behövs något mer.. vårt rum är på ca 20kvm..

• mrslonely

Jag har inga egna barn och inget barnrum men älskar inredning och kanske kan komma på nån ide ändå.

Är det en kille eller tjej? Vilka färger gillar ni personligen?

Glada ljusa färger

Stor rund matta på golvet som är skön att sitta på och leka på
    Massa kuddar i en hög i nåt hörn, vanliga fina mysiga kuddar som man kan sitta på, ha huvet på, ligga på.
    Är det en tjej är det ju så fint med sänghimmel.
    Backar el stora lådor av nåt slag att lätt slänga ner leksakerna i.
    En låda med böcker så de lätt kan ta fram böckerna själva.
    Skulle jag ha barn så skulle jag ha som ett litet tält eller koja i ena hörnet. Med mjukt underlag och massa kuddar. Något att krypa in i med tyg hängande i taket.
    Lite som på filmen The Holiday

Ett sånt där stafli man kan måla på. Som är svarta tavlan på ena och som man kan hänga upp en pappersrulle på å bara dra ner.
    Men det kanske inte är så bra än men senare när de är lite äldre.

• marla333

min är en tjej på 6 månader. tycker det är så svårt just för att hon är så liten. när hon blir äldre är det nog lättare som du skrev med målargrejer och sånt. har hittat en matta med bilbana på från ikea... går trögt det här =P

tänkte att färgerna skulle vara rosa och grönt. beställde precis väggtext i hennes namn. och nu är det stop igen... 

• mrslonely

är inte stor mjuk matta att vara på och mysiga kuddar att ligga på bra? Och backar med leksaker och böcker i ?

• Insomnie

Mania: Vart ifrån beställde du väggtexten?

• Insomnie

mrslonely: Kuddar är ett jätte bra förslag! Utvecklade den lite nyss för vi har en extra säng över så den skulle man kunna klä in på något vis och ställa in direkt på golvet utan ben och ha som en myshörna med massa kuddar och grejer. Perfekt för sagostunder.

• mimsan01

Vi har en stoooor matta på golvet som man kan sitta ner och leka på. En saccosäck i ett hörn där vi har myshörna sitter och läser böcker. En Billy-bokhylla med dörrar för nedre halvan där vi har klistrat på wallies med blommor och bin. Innanför dörrarna så har vi massor av leksaker, pussel, böcker mm som hon når att ta fram själv. På de över hyllorna har vi såna saker som hon tycker är fina, men inte får leka med, typ handavgjutningar och sånt. Vi har även en liten cd-spelare i ett hörn så hon kan lyssna på musik.  

Sen har vi en leksaksspis från Micki som är en favorit att leka med.
    Samt ett lekbord från Micki (http://www.micki.se/micki2008.asp?avd=micki_produkter&sub=barnrum&sub2=barnrum_produkter&id=401) och i korgen under bordet har vi massor av byggklossar. Ruggigt bra förvaring!
    Vi har även en väggspegel uppsatt som dottern kan spegla sig i.
    Här och var har vi korgar med andra leksaker, men dom är precis lika roliga att tömma och krypa ner i!

Har även planer på att måla griffeltavelfärg på garderobsdörrarna (hon har två infällda gamla garderober) så kan hon ha dom att rita på.

Nu är dottern två år, så hon kan väl knappast räknas som bebis längre, men rummet har väl mer eller mindre sett likadant ut sedan hon fick det.  

• Insomnie

Det där lekbordet ifrån Micki va ju kanonfint! Undrar var man kan få tag på det och vad det kostar..

Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum