• spöket

Aktiviteter i Örebro

Vi ska vara i Örebro i några dagar och undrar över aktiviteter. Barnen är mellan 10 månader och fem år. Det behöver inte vara jätteambitiösa saker. De är väldigt tacksamma även för lite. Vi befinner oss mitt i stan men har bil. Finns det t ex en 4H gård som är värd att besöka. Något område som är fint att ta kortare promenader i? Något roligt som händer inne i stan på slottet etc? Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Aktiviteter i Örebro
  • Punkster

Gustavsvik är ju ett givet mål! Äventyrsbad som passar både stora och små. Ligger lite utanför stadskärnan men på promenadavstånd.

Om ni vill promenera så kan jag rekommendera naturreservatet Oset som ligger vid Hjälmaren. Ta en fika på Naturens Hus som också ligger där och ta sedan en promenad på stranden.

Slottet brukar ha guidade turer och liknande, hurpass barnvänligt det är vet jag dock inte.

Lite utanför stan i området Karlslund ligger Tekniska Kvarnen, ett upptäckarhus som påminner lite om Tom Tits. Det är fantastiskt kul! Området runt omkring lämpar sig desstom både för promenader och skidåkning, det finns preparerade spår.

Hoppas ni får det kul i stan!

• Mamma Jenny01

Gustavsvik är grymt Alla åldrar brukar trivas där.

Ni har lek o bus oxå, ligger väster om staden.  

Svar på tråden Aktiviteter i Örebro