• ICW87

Trög mage

Min son är snart 11 veckor .

Han har fått väldigt trög mage den senaste veckan.

Han vill inte bajsa om jag inte hjälper honom,(hålla upp benen mot magen) men de känns inte som det hjälper endå. Han bara skriker mest hela tiden och jag har svårt att få honom att äta. Han bajsar vanligt vis 2 ggr om dagen men nu blir det knappt 1 gång...det känns som om han skriker för att han är hungrig men inte vill äta för att han är "full"  efter som han inte bajsar.. om ni förstår vad jag menar.

Just nu äter han NAN H.A och den funkar bäst för honom, Har gått igenom alla sorter och den är den enda han inte få ont i magan utav av.
    Är det någon som har nått tips ?

B
  • Svar på tråden Trög mage
  • mammas4killar

min 3-åring var likadan, brukade ge honom ljummet vatten och fick även laktulos utskrivet, massera magen var också nåt som funkade

• Lindreas

Ge honom magmassage, det hjälper vår kille att bajsa när han är trög i magen...

• Lina o Ante

En klick messmör i ersättningen...
    Min dotter på snart 8månader var så hård i magen att det var som om stora stenar försökte komma ut fick en gång hjälpa henne "dra" ut en stor klump som satt fast.. Då fick jag tipset om att ha i messmör i maten när man värmer det så det smälter då det sätter igång magen.. Nu skiter hon utan problem och äter med god aptit...
    Lycka till...!!!

• Labolina3

rapsolja i ersättningen funkar oxå, och det är inte salt i som det är i messmör.

• elinnnnn

finns det nån annan olja man kan använda? finns inte rapsolja här vi bor (utomlands)
    finns solrosolja, olivolja osv går det lika bra?

• elinnnnn

vet inte om det finns vanlig matolja.. har inte sett det iallafall...
    solrosolja och olivolja går alltså inte att använda

Svar på tråden Trög mage