• MaLi81

Vanligt med mer än 1 MA??

Jag är gravid i vecka 13. Ska på vul/ul på onsdag pga att jag är orolig. Vi såg ett hjärta slå i vecka 8. Förra sommaren va vi med om ett ma som konstaterades i vecka 12. Nu är jag orolig att vi ska råka ut för samma sak igen.. att vi såg ett hjärta slå i vecka 8 lugnade mig tyvärr bara i några dagar. 

Är det vanligt med upprepade ma??  

Älskar min lilla Lowa mest av allt!!
  • Svar på tråden Vanligt med mer än 1 MA??
  • Philippa

Ingen aning.. men jag fick 2 MA på raken....

• nettan

Tyvärr så är det nog ganska så vanligt med missfall tidigt i graviditeten.
    Men känner du dig fortfarande gravid och inte har några blödningar eller ont i nedre magen och i ryggslutet så behöver du inte vara "så jätte orolig". Det vanligaste är ju missfall tom v12.
    Önskar dig lycka till och hoppas det ska gå bra denna gång.

(själv har jag haft 6 missfall, det senaste i v 16)

Men det bästa är att du försöker att inte oroar dig.

• MaLi81

Att det är vanligt med flera missfall på raken vet jag.. Men jag undrar över just MA (missed abortion) Jag vet att det är en form av missfall också, men lite speciellt. 

Nån mer?  

• Längtarefterliten
    MaLi81 skrev 2011-02-14 08:24:02 följande:
    Att det är vanligt med flera missfall på raken vet jag.. Men jag undrar över just MA (missed abortion) Jag vet att det är en form av missfall också, men lite speciellt. 

Nån mer?  
    har haft 1 MA.. resten har varit MF...  men har läst om några som haft flera MA.. mwn tror ju inte det är lika vanligt..
  • Barbaboo

Jag har haft blandade missfall..ofostrig, ma, mf, mf, ma.. och nu får det räcka!
    Lycka till, jag hoppas innerligt att du får se ditt foster pigg och kry =)

• Längtarefterliten
    Barbaboo skrev 2011-02-16 11:38:44 följande:
    Jag har haft blandade missfall..ofostrig, ma, mf, mf, ma.. och nu får det räcka!
    Lycka till, jag hoppas innerligt att du får se ditt foster pigg och kry =)
    just de.. mitt senaste var ofosterligt, så har haft 2 MF, 1 MA och 1 ofosterlig...
  • Draken

Hur gick det på VUL igår?

Jag har haft två MA på rad. Båda gångerna såg vi hjärtljud i v 6+ men inte två veckor senare.

Hoppas iaf att det gått bra för dig. :)

• MaLi81
    Draken skrev 2011-02-17 14:34:21 följande:

Hur gick det på VUL igår?

Jag har haft två MA på rad. Båda gångerna såg vi hjärtljud i v 6+ men inte två veckor senare.

Hoppas iaf att det gått bra för dig. :)

Tackför din omtanke! Det såg jättebra ut igår, hjärtat slog i fin takt o fostret va i bra storlek. Sååå lättade!! Beklagar dina MA, hemsk upplevelse..och 2 ggr dessutom.. hua!  
  • Draken

Åh, gratulerar. Vad skönt att höra. Lycka till med den fortsatta graviditeten!
    Jag ska nog hänga på jag med någon gång...

Svar på tråden Vanligt med mer än 1 MA??