• amxla

40+ och nyss fått barn?

Jag undrar om det finns några 40+-mammor som nyligen fått sitt första?

• Svar på tråden 40+ och nyss fått barn?
  • Stora Havet

GRATTIS! Jag fick första barnet när jag var 39 år och jag hoppas på 2 barn till om kroppen går med på det, har läst all deprimerande statestik, men även hört att det är möjligt att få barn efter 40 år. Nu är jag 41 år.

• Lyckoprinsessan

Jag är 45 och har en son på 1,5 år

• Rockelina

Jag är 41 fick min första alldeles nyss han är 7 månader nu. Gick den naturliga vägen så att säga. Kollade upp fertiliteten hos BM först, kan va bra att veta förutsättningarna. Sen hjälpte jag naturen på traven genom att äta folsyra.

• HeddaMaria

Jag är 43, har tre stora barn och en treåring, nu har jag precis fått veta att jag är gravid igen. Känns roligt, men jag kan inte låta bli att tänka på dessa små barns kommande tonårstid. Hur tänker ni kring det? Att vara 40-43 och bli mamma är väl ok, men att vara 55-60 och ha tonåringar i huset, med allt vad det innebär.....?

• Katja01

Jag hann fylla 40 två månader innan min första föddes i december-10

• FrejaC

Lillebror kom när jag var 40. Storasyrran när jag var 34. Men jag tänkte mer på min ålder när jag var 34, jag tyckte då att jag var gammal för att vara förstföderska, men nu när lillebror kom så tänkte jag inte så mycket på åldern över huvudtaget. Och då bor jag ändå en liten stad... långt från storstäderna.

• izzi

Heddamaria, jag funderar också på det, men tonårstiden behöver kanske inte alltid vara jobbig? Har en 16 åring som är hur lugn som helst.

• Bellini2

Jag är 49 och har en baby.

Heddamaria: jag tror att tonårstiden är väldigt krävande oavsett vilken ålder man är i... Jag är tonårsförälder också! (puh!)

• Mickelina1

Jag är 44 år och fick mitt första i september :) en liten tjej som snart är 8 månader .

• mimosi10

Jag är 40 och har en dotter på 13 månader. Vill gärna ha en till om det går.

• nickoletta

jag är 43 år och har 6 barn den yngsta 6 månader o den åldsta 23 år

• Kalles Kaviar

Fick min lilla tjej (första barnet nu 6 månader) när jag var 39,5 år. Önskar också ett syskon om allt vill sig väl. Tycker det är skönt att ha väntat med barn. Tar allt med mer ro nu.

Svar på tråden 40+ och nyss fått barn?