Brio Zento trång i grenen!?
Å vad jag är trött på våran Brio Zento, den är så trång att knäppa i grenen. Stroppen är så kort. Men jag kan inte hitta någon som har samma problem när jag googlar. Kan man reglera stroppen mellan benen??
Å vad jag är trött på våran Brio Zento, den är så trång att knäppa i grenen. Stroppen är så kort. Men jag kan inte hitta någon som har samma problem när jag googlar. Kan man reglera stroppen mellan benen??
Klart man kan reglera den, det gör man ju vanligtvis varje gång man sätter in barnet. Det är ju svårt att få av bältet annars... Men undrar du om man kan reglera den öht eller om man kan förlänga den så den går att länga ännu mer?
Jag tycker också att den är superkort, hade faktiskt ingen aning om att den går att reglera. När jag ska sätta fast och ta ur så reglerar jag "axelbanden".
axelbanden reglerar vi vid i och ursittning, men hur regleras den korta bältesstroppen på sittytan? Är det den du menar cicci85? Hoppas hoppas du kan hjälpa mig med detta.
Aha, nej jag tänkte fel. Ni menar remmen med bältedosan såklart. Vet inte om den kan ändras på Zenton. På mina Britax- och Aktastolar så kan man ändra längden på den om man vänder på stolen, på undersidan där remmen är fäst kan man ändra längden lite.
Synd. Då går det nog inte. Ska kolla en gång ordentligt om jag kan ändra den. annars får vi slänge ut den. Stackars barnen klämmer sina ben. Tack ändå
Fråga i den här tråden först www.familjeliv.se/Forum-3-101/m55363042.html det är säkert nån som har den och vet! Tråkigt att behöva köpa ny stol om det kan lösas ändå...