• väntar på mirakel

Snälla hjälp mig!!!

MIn 2 veckors har fått ersättning redan från dag ett.
    Vi började med babysemp men bytte till nan i söndags (Alltså inne på fjärde dagen) för att hon började bli hård i magen. Vi tänkte att det är lika bra att byta med en gång för "alla" säger ju att nan är skonsammare så varför inte.

Men bajset har inte blivit lösare och hon stångkar och tar i som förut när hon ska få ut sina små korvar. Dessutom så har hon blivit mycke oroligare, hon knorrar och ligger vaken mellan måltiderna och är små ledsen nästan hela tiden. Hon sover väldigt ytligt och hon vill ha mat med 2 timmars mellanrum istället för 3 som hon klarade galant med babysemp.
    Vi har ökat maten och hon lämnar dom sista 20 dropparna nästan varje gång då hon blir proppmätt.

Vi kör med rapsolja i maten och gjort det i ca 5 dagar, jag köpte även semper magdroppar i går men det har hon bara hunnit fått en gång.

Vad ska jag göra me lilla hjärtat? Känner mig så osäker!! Ska vi gå över till babysemp igen? Eller ska vi "vänta ut" det hela och se om det blir bättre efter yterligare 3-4 dagar??

Vet ju att vissa bebisar mår bättre av babysemp än nan även det ska vara skonsammare för magen. Någon som har bytt till nan och sen fått byta tillbaka till babysemp?

Nu har min Kira kommit!
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!
  • Villimey

Har ni provat lite magmassage? Vattenhjulet, knäna upp och sol och måne hjälper mot magont . Googlade babymassage vattenhjulet och hittade beskrivningar men kunde inte länka.
    Ring BVC och be om hjälp. Min bebis hade aldrig så stora problem så jag har inte så många råd att ge men genom att föra upp barnens knä mot magen får dem lite krysthjälp.

Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!