• chatnoir

    Nyårshälsning från barnhemmet

    Idag fick sonen ett kort från barnhemmet med en nyårshälsning. Det kändes jättehäftigt, vi har inte haft någon kontakt med dem sen vi hämtade honom, annat än att jag har skickat något mejl med foton. Ingen där talar engelska, så det är inte helt lätt att hålla kontakten. Texten är på kinesiska, så vi får försöka få det översatt, men budskapet känns ändå härligt och givet: "Vi har inte glömt dig, vi tänker på dig och hoppas att du har det bra!" Någon annan som har fått nyårshälsningar från Kina?

  • Svar på tråden Nyårshälsning från barnhemmet
  • saax

    Oh, vad roligt att få en hälsning från barnhemet!!! Tänk vad det kommer att betyda mycket för ert barn när han blir äldre!!
    Tror inte att det är vanligt att få brev/kort från barnhem, speciellt inte från Kina.
    Vi har tyvärr ingen kontakt med våra barns respektive barnhem. Däremot har vi via en yahoo-grupp varit med i en scrapbookinalbum som skickats till barnhemmet.

  • elsa77

    Vi har också fått kort, förra året fick vi vid deras nyår i år fick vi julkort, visst är det häftigt!

  • Kitten

    åhh va fint, kanske skulle vara läge att skriva ett personligt brev tillbaka  och låta det översättas av en tolk!  det kan ju inte kosta så många kronor

    som sagt det känns som det skulle vara viktigt för framtiden.

  • chatnoir
    saax skrev 2011-02-08 19:44:50 följande:
    Oh, vad roligt att få en hälsning från barnhemet!!! Tänk vad det kommer att betyda mycket för ert barn när han blir äldre!!
    Tror inte att det är vanligt att få brev/kort från barnhem, speciellt inte från Kina.
    Vi har tyvärr ingen kontakt med våra barns respektive barnhem. Däremot har vi via en yahoo-grupp varit med i en scrapbookinalbum som skickats till barnhemmet.
    Vi blev väldigt förvånade. Särskilt som vi aldrig fick möjligheten att besöka barnhemmet och inte heller har haft kontakt sedan vi fick sonen (även om ambitionen har funnits...). Jag fick en mejladress till föreståndaren dit jag har skickat foton någon gång, tyvärr kan han ingen engelska så det är inte helt givet att hålla kontakten. Nu ska vi givetvis skriva och tacka och skicka en liten uppdatering med foton på vår gullunge.

    Vi är också medlemmar i en yahoo-grupp för barnhemmet. Det roligaste med det är att jag har hittat ett antal foton på sonen från tiden på barnhemmet. Vad jag förstår så är det bilder som har varit i media i samband med att olika delegationer har besökt barnhemmet. Det finns också detaljerade bilder från bl a småbarnsrummet. Allt är så fint med träsängar, färgglada bilder på väggarna, massor med leksaker och instrument att spela på. Jag hoppas att vi får möjlighet att besöka barnhemmet någon gång i framtiden, men det beror givetvis på om sonen vill åka tillbaka, det måste han själv få bestämma.
Svar på tråden Nyårshälsning från barnhemmet