• Blondie12345

hjälp... kris...

För att göra historien kort:

Skilde mig från min exmake för 4 år sedan, har två barn med honom. de bor hos oss varannan vecka vis, han träffade en kvinna, hon sa att hon körde med "säkra perioder", hon blev gravid efter två månader med honom, de behöll barnet. Mina barn träffade henne när hon hade varit gravid i tre månader... 

Jag blev glad för min exmakes skull eftersom han blev så glad över ett till barn men....
    några veckor senare:
    skulle jag skriva på papper på delad barnbidrag, så att deras barn kunde få mer att spara- annars gjorde hon slut! 
    jag fick även inte ringa mina barn när de är hos sin pappa och de får inte ringa mig, exmaken får absolut inte prata med mig när hon är med, de blir alltid liv i bakgrunden när vi talar med varandra, 
    Vi har endast sagt hej till varandra, men,,, hon kallar mig för "den där jävla kärringjäveln" inför mina barn. 
    Förra hösten flyttade hon in i deras lägenhet, exmaken har två toaletter, mina barn får endast använda det lilla badrummet med dusch, i det stora finns det ett bubbelbadkar som är till för henne, min exmake och deras lilla dotter. 
    Mina barn får inte titta på tv i deras vardagsrum utan blir förvisade till deras rum där min exmake har sett till att de finns tv.  
    hon skriker till mina barm, kallar dem gris och korkad. 
    vid ett tillfälle hade jag missat betala en räkning, hon bad min exmake skriva ett surt sms till mig och min sambo, annars skulle hon göra slut. 
    mina barn gråter hos mig, tycker inte alls om henne, hon har sagt att hon vill ge sin dotter ett syskon, min exmake har sagt nej, nu är hon gravid och det "inte planerat" från deras sida. 
    barnen har sagt i skolan om henne, de hade kommit överens om att köpa en ny lägenhet gemensamt, nu vill hon att min exman ska betala mer eftersom han har två barn med sig i deras förhållande. 
    Eftersom mina barn står skrivna hos sin pappa så får han hem all post som gäller barnen, imorgon är det tid hos en psykolog til min dotter, min exman vill inte att jag ska vara där pga att hon ska följa med, vi hade kommit överens förra veckan om attt han skulle sms tiden till mig, idag ringde jag dit och frågade när tiden var och då är den imorgon. 
    i samband med deras nya barn har de begärt eller nästan krävt att jag ska ta mina två barn i två månader, jag jobbar, han ska vara ledig. ändå kräver de det..hans sambo vill det...
    idag var det samtal i skolan för min son skull, han kom inte för att han inte fick det för hans sambo.. , skulle bli ett jävla liv, han stod på skolgården medan jag satt inne med sonens fröken som berättade att han inte mådde bra..

min sambo och jag tog tag i detta i helgen och pratade med barnen på allvar, bägge barnen bröt ihop, de tycker inte alls om deras styvmamma.

min exmake däremot säger att allt är så bra hemma hos dem, att de är så glada osv..

Vad skulle ni ha gjort i min situation? Jag känner att det luktar soc-anmälan men jag drar mig för detta eftersom jag vet att min exmake är en bra man, en bra pappa som verkligen försöker. .

När jag tidigare har påtalat problemen så har han sagt,
    vi jobbar på det,,, det har han sagt flera gånger.... men inget händer..

detta var toppen på ett isberg över allt som har hänt.

min dotter skriver brev med hjärtan till sin styvmor och skirver
    "vad har jag gjort för något som gör dig arg på mig"

hon försöker verkligen vinna hennes gillande men det går inte..
    blir så ledsen över detta..

.

• Svar på tråden hjälp... kris...
  • LivL

Låt inte barnen åka dit om hon särbehandlar dem så!!! Får inte se på tv eller använda badkaret! Och hon kallar dem för gris och korkade- och DU låter det hända TS. Sorry, men det är så. Du tillåter det.

Jag hade försökt få boendet. Barnen berättar ju själva att de inte mår bra!

• Blondie12345

vill ingen mer svara??? 58 st har ju läst...

• Soffpotatis

Va faan är det för en mes till man ? Han måste ångra sitt val av flickvän.

Om barnen mår dåligt ska dom inte vara där ! Enkelt !

Jag har inga tips men jag har varit flickvän med 2 bonusar. Det var tufft men ALDRIG att jag skulle behandla dom så här OCH det hade min fd aldrig accepterat heller.

• Kajee

Man behöver inte socanmäla. Gå till soc och få hjälp att lösa problemen ni har genom att prata med hjälp av en utomstående.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Soffpotatis

Varför skulle kvinnan med till psykologen ? Det angår väl inte henne ? Vill inte vara taskig mot dig TS men du måste ta över NU.

Kvinnan har ju gått överstyr fullkomligt. Hon vill ju ta över er allihop.

Kan din sambo prata med ditt ex ?

• alltfördig

Ge henne, visa att du är en mamma med glöd. trampa på hennes patetiska syn på livet. behandlar hon dina barn som helvetet är det vad hon förtjänar. kör över henne och beskydda dina barn från hennes tortyr. Säg till ex maken att annars står han upp för sina barn eller så vänder han sig om så du kan sparka honom i röven. stå upp för dina barn, dem är framtiden. låt ingen köra över dem..

vi håller tummarna för dig. man måste vara tuff mot dem tuffa :) -

• Calles matte

Vad i hela världen är det för en mespropp till pappa som skyller en icke fungerande situation på sin nya flickvän??? Om HANS barn blir lidande av situationen så är det HANS ansvar att se till att lösa det. Blanda inte in den nya flickvännen i detta utan se till att PAPPAN tar sitt ansvar för att barnen skall må bra!

Sen är det så att barn ofta säger det de känner att man vill att de skall säga, så att de "bröt ihop" när ni skulle prata allvar om situationen skulle jag visserligen se som ett allvarligt tecken på att situationen inte fungerar, men jag skulle då rakt inte ta för givet att allt är en ny "styvmammas" fel! Kanske mår de helt enkelt dåligt för att de märker att kommunikationen mellan deras mamma och pappa inte fungerar, och de har tydligen märkt att mamma accepterar att de utmålar pappas flickvän som en häxa så därför är den enklaste lösningen att skylla på att hon förstör deras liv.

Har själv en bonusdotter som ofta går hem till sin mamma och talar om hur dum i huvudet JAG är så snart hon har haft en konflikt med sin pappa. Oavsett om jag så har stått på hennes sida i konflikten, eller inte överhuvudtaget varit inblandad, så är det så mycket enklare att skylla på mig som "utomstående", och mamman är alltid lika mottaglig för detta. Det är fruktansvärt jobbigt att alltid få skulden för allt och jag blir lika irriterad varje gång jag läser här på FL om bonusmammor som tydligen styr sina män som marionetter och förstör allt. Jag undrar hur mycket sanning det ligger i detta och hur mycket det handlar om att hitta en enkel syndabock. Min man har en egen vilja och egna åsikter som han står för, ibland är de i linje med mina, ibland inte, oftast är de inte alls i linje med hans ex:s åsikter (en anledning till att det är hans ex...), men oavsett vilket så verkar jag vara den som får skulden till allt ont...

• LivL

Calles matte:

Och din man försvarar dig mot exet hoppas jag..?

• Esmiso

hade någon kallat mina barn gris och korkad, och min exmake därtill hade valt en ny kvinna före mina barn (som jag upplever att han gör när han går med på hennes nycker) hade jag lätt sökt om egen vårdnad eller iaf boendet!!!

Svar på tråden hjälp... kris...