• Miang

Gav ni något till er barnmorska?

Jag har fött två barn och under båda graviditeterna gick jag till samma fantastiska barnmorska. Nu ska jag snart dit igen för hon ska sätta in spiral, så som ni kanske förstår kommer jag nog inte träffa henne mer... Jag funderar på att ge henne ett kort med blomstercheckar för hon har varit en sån klippa... Är det fler som gett något till barnmorskan när barnet är fött? Eller är jag lite tokig som funderar så här...? ;)

• Svar på tråden Gav ni något till er barnmorska?
  • mimsan01

Jag tycker det var väldigt gulligt tänkt av dig! Klart att barnmorskan blir glad om en patient visar sin tacksamhet så, det är nog inte så vanligt!

• svirr

De barnmorskor jag gått hos har haft rätt många tack-kort med foton uppsatta, men mer än så vet jag ju inte om de fått. Har fött ett barn, och inte gett något. Den barnmorskan imponerade iofs inte, gjorde väl sitt jobb, men inte mer, och vi hade inte någon speciell kontakt.

• saltflingan

Jag har inte gett något, men jag gillade å andra sidan inte min. Kommer inte ge något till den bm jag har nu heller, hon är visserligen trevlig men inte wow.

Om du tycker att din bm är så bra tycker jag definitivt att du ska visa din uppskattning! 

• Mamma Lotta

Jag gav min barnmorska en blomgrupp då hon varit min BM de sista 3 grav och det blir nog em blomma efte denna 4: e grav oxå

• Miang

Jag vet inte varför jag blir lite osäker, det är väl nåt fånigt svenskt... Men det blir nog en blomstercheck. Ska försöka ta ett kort av grabbarna också åt henne, så hon får se vilka godingar hon hjälpt till med.

• Stardust

Min BM fick ett Tack-kort och en stor Merci-choklad ask :)

• mer grubbel

Vi funderar över samma sak! Vi tänkte ge ett foto på bebisen och ett tackkort. Vi är extremt glada över att ha gått hos just henne och vi vill gärna visa vår uppskattning ordentligt.
    Kan man baka en kaka och ge till hela mottagningen?? Blomstercheckar låter annars bra.

• mimsan01
    mer grubbel skrev 2011-02-09 15:31:28 följande:
    Vi funderar över samma sak! Vi tänkte ge ett foto på bebisen och ett tackkort. Vi är extremt glada över att ha gått hos just henne och vi vill gärna visa vår uppskattning ordentligt.
    Kan man baka en kaka och ge till hela mottagningen?? Blomstercheckar låter annars bra.
    Det kanske låter konstigt, men själv är jag alltid lite skeptiskt till att få hembakt till mitt jobb när det är kunder som har bakat. Jag vet att det ligger all världens välvilja bakom, men det känns alltid lite som typ.... tänk om det är förgiftat eller nåt....
    (Jag vet, det är skitlöjligt!!) Därför hade jag nog blivit gladare för en presentcheck på närmaste kondis, så kan man gå ner och köpa en kaffelängd eller liknande till nästa personalmöte. Det är ju också lite lättare att styra så att alla kan ta del av fikat.
  • mer grubbel
    mimsan01 skrev 2011-02-10 08:34:10 följande:
    Det kanske låter konstigt, men själv är jag alltid lite skeptiskt till att få hembakt till mitt jobb när det är kunder som har bakat. Jag vet att det ligger all världens välvilja bakom, men det känns alltid lite som typ.... tänk om det är förgiftat eller nåt....
    (Jag vet, det är skitlöjligt!!) Därför hade jag nog blivit gladare för en presentcheck på närmaste kondis, så kan man gå ner och köpa en kaffelängd eller liknande till nästa personalmöte. Det är ju också lite lättare att styra så att alla kan ta del av fikat.
    Nej men jag vet! Det var lite så jag tänkte också, haha! Tack för din poäng, blir ingen kaka
Svar på tråden Gav ni något till er barnmorska?