• LinaGe

Skolor i Majorna/Linné i Göteborg?

Hej!
    Vårt barn ska börja förskoleklass i höst. Känns som ett stort ansvar att stoppa sitt barn i rätt hus...! Har du barn i någon av skolorna i Majorna/Linné och har aktuell info om de olika skolornas kvalitet? T.ex. Karl Johanskolan, Fjällskolan eller Oscar Fredrik. Eller andra?

Tipsa oss gärna!
    /LinaGe

• Svar på tråden Skolor i Majorna/Linné i Göteborg?
  • esther

Ja, visst har jag det. Men har ni inte redan lämnat in blanketterna? Vi sökte för vår 2005:a redan 4 december.

• Vilmagbg

Vår son går på Nordhemsskolan. Skolan har ett gammalt dåligt ryckte så hänger kvar och det är en stor skola med många elever. Men vi valde att välja den skolan då vi fick bäst intryck när vi gjorde besök där och att det ligger närmast från där vi bor. Vi och sonen är väldigt nöjda hittills. I hans klass är dom 16 elever och två pedagoger (en förskollärare och en fritidspedagog). Lärarna planerar och genomför mycket aktiviteter och projekt. Det är väldigt lugnt när man lämnar och hämtar och barnen i gruppen verkar alla trygga och trivas. 
    Lokalerna är inte världens roligaste  och gården är tråkig tycker jag men sonen tycker den är toppen . Nordhemsskolan har ganska många elever från andra stadsdelar och det tycker jag är bra MEN jag har hört att det är / blir ett problem på högstadiet. 
    Sonen har två kompisar som går i Oscar Fredrik (som just nu håller till i baracker på Nordhemsskolan)  
    Som jag har förstått det är det nästan dubbelt så många barn i  6-årsgrupperna och den ena gruppen verkar ha väldigt engagerade lärare och dom arbetar mycket ute i Slottskogen men i den andra gruppen verkar det fungera sämre och lärarna verkar trötta och oengagerade (enligt föräldrarna). 

Svar på tråden Skolor i Majorna/Linné i Göteborg?